Om det finns en sak som blivit allt tydligare så är det att allt hänger ihop.
Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts, jobbar och handlar med varandra över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Och vi ser att vårt sätt att leva, arbeta och bedriva affärer påverkar miljö och samhälle över hela jorden.
Allt hänger ihop. Därför vilar Telias hållbarhetsarbete på tre ben.

Telia mest hållbara varumärket inom telekom, enligt svenska folket
Svenska folket har återigen utsett Telia till Sveriges mest hållbara varumärke inom telekombranschen i Sustainable Brand Index. Det är vi väldigt glada och stolta över.
Telia arbetar sedan länge med att minska sin miljöpåverkan och är sedan 2020 koldioxidneutralt i den egna verksamheten. Till kärnfrågorna inom hållbarhetsarbetet hör också att minska det digitala utanförskapet och öka den digitala tryggheten bland till exempel äldre, barn och små företag.
Varumärkesundersökningen Sustainable Brand Index listar Sveriges hållbaraste varumärken enligt svenska konsumenter, och bygger på svar från ett riksrepresentativt urval av fler än 20 000 personer.

Resan till noll
Det är miljöns och klimatets tur nu. De hälsar att de inte kan vänta längre.
Vi behöver gå från ord till handling och bygga ett samhälle att vara stolta att lämna över till nästa generation. Och nästa.
Därför har vi på Telia börjat en resa: år 2030 ska vi ha noll utsläpp. Och noll avfall.
Tillsammans tar vi med oss både leverantörer och kunder, för det är när vi gör saker på nya, smartare sätt som vi kan göra skillnad.
Följ med oss på resan!

Tillsammans i Folknätet
Vi vill att alla som lever i det här landet ska ha samma möjlighet att kommunicera. Samma möjlighet att prata, lyssna, titta, läsa, tycka och skicka.
Att alla ska vara del av Folknätet.❤
Därför arbetar vi för att på olika sätt motverka det digitala utanförskapet, och för att göra nätet till en säkrare och bättre plats. Alla ska få vara med, och alla har rätt att känna sig trygga.

Ansvarsfulla affärer
Med stor styrka kommer stort ansvar, lyder ett populärt talesätt.
Telia är ett stort och starkt företag, och därför vill vi göra allt vi kan för att agera ansvarsfullt, och bidra till samhället på ett positivt sätt.
Det betyder bland annat att vi arbetar mot korruption och fusk, för etiska principer, integritet och mänskliga rättigheter.
När du gör affärer med oss ska du kunna lita på att allting har gått rätt till.