Erbjudande

VÄLJ HUR DU VILL FÅ DIN IPHONE 8

Du kan välja att boka och hämta din nya iPhone i butik eller att få den hemskickad via postombud. I nästa steg får du välja vilken modell du vill ha.

HÄR ÄR NYA IPHONE 8 OCH IPHONE 8 PLUS

Erbjudande

En helt ny design i glas. Världens populäraste kamera, nu ännu bättre. Det smartaste, mest kraftfulla chippet någonsin i en smartphone. Trådlös laddning som är gränslöst enkel. Det nya chippet erbjuder en förstärkt verklighet som tidigare inte varit möjlig. iPhone 8. En ny generation iPhone.

Design helt i glas

Det starkaste glaset någonsin på en smartphone, både på fram- och baksidan. Ett färgmatchat band av aluminium i samma kvalitet som används inom rymdindustrin. Nya finishar i rymdgrått, silver och guld.

Erbjudande
Erbjudande

Står emot vatten och damm

Precisionskonstruerad för att stå emot vatten, stänk och damm. De har testats i laboratorium och uppfyller kraven för klass IP67.

Trådlös laddning

Med en baksida i glas och ett effektivt laddnings­system behöver du bara lägga ner iPhone 8 för att ladda den.

Erbjudande
Erbjudande

helt ny kamerasensor

iPhone 8 har en mer avancerad 12 MP-kamera. Med en större och snabbare sensor, ett nytt färgfilter, djupare pixlar och förbättrad optisk bildstabilisering för bilder och videor.

NYA RETINA HD-SKÄRMAR

Nya, ännu bättre Retina HD-skärmar på 4,7 och 5,5 tum. Med stort färgomfång och 3D Touch och True Tone, som justerar vitbalansen automatiskt för att matcha det omgivande ljuset. Skärmen har dual-domain-pixlar som ger en tydlig bild ur nästan alla vinklar.

Erbjudande
Erbjudande

FÖRSTÄRKT VERKLIGHET

Det kraftfulla A11 Bionic-chippet gör spel och appar med förstärkt verklighet ännu verkligare.

Frågor och svar om iphone 8

När kommer ni leverera iPhone 8 och iPhone 8 Plus?

Vi börjar att leverera iPhone 8 och iPhone 8 Plus från och med den 22/9.

När kommer ni att sälja iPhone X?

Den globala förköpsstarten för iPhone X är 27 oktober, med säljstart 3 november.

Anmäl ditt intresse så ger vi dig det senaste om förköp och säljstart hos oss, och mycket mer.

Klicka här och anmäl dig till vårt nyhetsbrev för att få den senaste informationen.

Kommer ni att sälja nya Apple Watch?

Det finns två olika modeller av Apple Watch Series 3. En med inbyggd mobilfunktionalitet med hjälp av e-sim och en utan mobilfunktionalitet. Vi kommer att sälja den utan mobilfunktionalitet, när det blir får vi återkomma med.

Fungerar Apples e-sim-klocka i Telias nätverk?

Vi jobbar för att kunna leverera tjänster via e-sim även i Sverige. När det gäller Apples produkter med e-sim så behöver vi jobba tillsammans med Apple för att den tekniken ska fungera i vårt nät - vi för naturligtvis en dialog med Apple om detta. Men vi kan i nuläget inte ge något svar om när Apples produkter med e-sim kommer att fungera i vårt mobilnät.

 

När börjar den vanliga säljstarten?

Säljstart är den 22/9 klockan 08:00. Alla våra butiker öppnar enligt ordinarie öppettider. I butiken på Kungsgatan kommer vi att ha ett event och slår upp dörrarna redan klockan 8.00. 

Kan jag köpa nya iPhone trots att jag har bindningstid kvar?

Har du mer än tre månader (90 dagar) bindningstid kvar på ditt nuvarande abonnemang med mobil kan du göra en slutbetalning och binda om dig – kontakta kundtjänst så hjälper de dig. Har du mindre än tre månader kvar kan du teckna ett nytt abonnemang.

På Mitt Telia kan du enkelt se hur lång bindningstid du har kvar. Du kan logga in med Mobilt BankID om du saknar ett användarnamn och lösenord.

Var kan jag hämta ut min förköpta iPhone?

Du som förköpt och valt att hämta i någon i våra butiker kan göra det på lanseringsdagen den 22 september.

Du som har valt att få den hemskickad via postombud kan få din iPhone från och med den 22 september. Du får information via sms om beräknad leveranstid. Skulle leveranstiden förändras mer än 14 dagar får du också information om det via sms. Leveranstiden beror på din plats i kön, vilken modell, färg och storlek du har valt samt hur vår tilldelning av iPhones från Apple ser ut.

Måste den person som gjort förköpet hämta ut mobilen?

Om du bokar en mobil för att hämta i butik så måste du personligen hämta ut mobilen.

Vid beställning till postombud kan du hämta ut en annan persons paket så länge du kan uppvisa mottagarens legitimation samt din egen.

Hur länge kan min mobil ligga reserverad i butik efter förköpet?

Har du gjort ett förköp och fått leveransdatum 22 september så kommer mobilen vara reserverad till och med den 23 september. Har du fått ett leveransbesked som är senare än den 22 september hålls mobilen reserverad i 48 timmar.

Kan man lämna in sin gamla iPhone när man köper en ny och få värdet tillbaka?

Ja, läs mer på telia.se/bytin

Kommer ni att ha något lanseringsevent 22/9?

Vi kommer slå upp dörrarna till vår butik på Kungsgatan i Stockholm redan kl. 08:00 på morgonen den 22/9. Vi finns på plats redan kl. 06:00 och bjuder på frukost, gott häng och kaffe. Dessutom får de 100 första ”köarna” taxicheckar för att smidigt kunna fortsätta dagen.

Hur får jag reda på leveransstatus för min beställning?

När du beställer din mobil får du ett ordernummer via mail (vid butiksreservation) och även på bekräftelsesidan vid beställningen. Numret är sökbart via www.telia.se/leverans. På detta sätt kan du hålla koll på din order och när du kan förväntas få din mobil levererad. Notera att leveransdatumet är preliminärt tills att du får ett kollinummer.

Kan jag byta modell om jag fått/beställt fel modell? Hur gör jag då?

Ja, du vänder dig till inköpsstället för hjälp. Har du beställt via telia.se så kan du kontakta kundtjänst på telia.se/kontakt.

Kan ni se vilken plats min order hamnat på?

Nej, vi kommunicerar aldrig vilken köplats våra kunder har.

Om jag beställer en mobil under förköpsdagen och väljer ”hemleverans”, när kan jag hämta ut den på mitt utlämningsställe?

Du kommer att få ett sms alternativt en avi om när den finns. Leveranstiden beror på dels din plats i kön, vilken modell, färg eller storlek du valt och hur Apples tilldelning av iPhones ser ut.

Varför har mitt preliminära leveransdatum flyttats fram?

Om ditt leveransdatum flyttas fram beror det på att vi fortfarande inte vet exakt när leveransen från Apple kan tänkas komma och hur många iPhones på just din beställning (modell, färg och storlek) som vi fått levererade.
När du genomförde din beställning – och hur många andra kunder som också väntar på samma modell, färg och storlek – påverkar leveransdatumet.

Så fort vi får mer information så uppdaterar vi ditt leveransbesked och det kan då innebära ett snabbare leveransdatum.