Telia har Sveriges nöjdaste företagskunder inom bredband

Telias företagskunder är Sveriges nöjdaste bredbandskunder, enligt Svenskt Kvalitetsindex rapport för 2018.

Svenskt Kvalitetsindex, SKI, mäter regelbundet hur nöjda svenska konsumenter är med en mängd olika tjänster och produkter inom flera olika segment. Årets rapport om landets bredbandsleverantörer visar att Telia fortsatt har Sveriges nöjdaste bredbandskunder i företagssegmentet, samtidigt som kundernas förväntningar ökar.

Kunder upplever också att Telia ligger långt fram jämfört med snittet för branschen när det gäller digitalisering och att det är enkelt att vara kund hos Telia. Även Telias produktkvalitet bibehåller en stark position hos kunderna jämfört med de övriga operatörerna.

-Våra nät är en förutsättning för att kunna leverera nya innovativa tjänster och den kundupplevelse som vi vill erbjuda, därför fortsätter vi att investera för att även framöver ha Sveriges i särklass högsta kvalitet och bästa täckning, säger Anders Olsson, vd Telia Sverige.