Information: Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Fortsätter du använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Läs mer
navigation-profile navigation-search navigation-menu navigation-services navigation-mail navigation-mail navigation-laddarefill navigation-forum navigation-close navigation-plus navigation-minus navigation-chevron-right navigation-newspaper heart telia-logo-reverted global-level-alert-warning global-level-alert-information icon_twitter_footer

Utbytesprogram för iPhone-laddare

Publicerad: 2014-06-16 15:04

Apple har kommit fram till att i vissa sällsynta fall kan Apples europeiska 5 W USB-strömadapter överhettas. Laddaren medföljde alla iPhone 3GS-, iPhone 4- och iPhone 4s-modeller som levererades från oktober 2009 till september 2012 ibland annat Sverige. Den såldes även som fristående tillbehör.

Från den 18 juni kan du som berörd kund hos Telia byta ut din laddare hos oss via Telia.se och i våra butiker. Tänk på att ta med din iPhone eller anteckna serienumret då du måste uppge det. Vi har inte utbyteslager av laddare i våra butiker och rekommenderar därför att du i första hand använder vårt serviceformulär för att byta laddare.

Så här gör du

  1. Gå till vårt serviceformulär
  2. Klicka på Tillbehör och övrigt sortiment
  3. Gör följande val i rullgardinsmenyn: Märke > Apple, Produkttyp > TILLBEHÖR (data), Modell > Övrigt.
  4. I fältet för Modellbeskrivning, skriv "Adapter A1300”. Klicka på Nästa.
  5. På nästa sida är det endast ett fält du behöver fylla i. I fältet för Kvitto/Ärendenummer, skriv in "Ej aktuellt". Klicka på Nästa.
  6. I fältet för Returorsak/Felbeskrivning, skriv "Utbytesprogram laddare".
  7. I listan för Garantistatus, välj Garanti. Klicka på Nästa.
  8. Fyll i dina kontaktuppgifter. Klicka på Nästa.
  9. Bekräfta beställningen genom att klicka på Nästa.
  10. Du kommer nu att få en bekräftelse till din mailadress samt en returpåse till din angivna adress som du använder för att skicka in din gamla laddare till oss. Observera att du bara ska skicka in själva laddaren, inte strömsladden.

Du kan även kontakta Apples support för att byta laddare.

Läs här för mer information från Apple
.

Bra att veta
Du behöver inte byta ut själva strömkabeln utan endast laddaren. Genom att ansluta din iPhone via strömkabeln till datorn så kan du ladda din mobil under tiden du väntar på en ny laddare. 

 

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Tack för ditt bidrag!

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Tack för ditt bidrag!

cf-close-icon cf-add-round-icon cf-remove-round-icon cf-star-icon cf-check-icon

Chatta med Telia

För att vi ska kunna hjälpa dig snabbare ber vi dig fylla i några uppgifter. Telia kommer att spara chattkonversationen i 60 dagar.

Vill du spara din historik?

För att få historiken skickad till dig fyll i din mejladress.
Toggla chat
arrow-down arrow-up Telias Twitter Telias blogg Telias YouTube Telias Facebook Telias LinkedIn telia-logo close information navigation-arrow-down navigation-arrow-right panic playbutton