E-post till Telia
Här har du möjlighet att kontakta oss via e-post. Vi svarar normalt inom tre arbetsdagar.
För att du ska kunna få så snabb och korrekt hjälp som möjligt rekommenderar vi i första hand följande kontaktvägar:

TJÄNSTER
För frågor som rör abonnemang, fakturor, leveranser eller uppsägning samt teknisk support får du snabbast rätt hjälp via våra anpassade kontaktingångar.

KODER & LÖSENORD
Pin-koder, puk-koder, tv-koder och lösenord till dina tjänster kan du hantera själv genom att logga in i Mitt Telia.

Om du fortfarande vill kontakta oss direkt via e-post hittar du adressen nedan. Observera att vi inte har samma möjligheter att lösa kundärenden via direkt e-post.
Av säkerhetsskäl ber vi dig också att tänka på följande:
- Då vi inte, med säkerhet, kan identifiera att du är du i en e-postkonversation, kan vi behöva be dig att kontakta oss via någon av våra andra ingångar.
- Av säkerhetsskäl undviker vi att hantera personuppgifter i okrypterade e-postmeddelanden. Begreppet personuppgifter inkluderar bland annat personnummer, abonnentuppgifter och annan data som kan knytas till dig som person. Vi kan därför inte hjälpa dig med ärenden som direkt rör ditt innehav hos Telia via e-postadressen nedan. För sådana ärenden hänvisar vi till de specialiserade kontaktingångarna ovan.
- Vi kan inte lämna ut koder, lösenord eller andra kontouppgifter till dig via e-post.
- Nedanstående e-postadress är endast avsedd för privatkunder och civila ärenden.
E-postadress:
telia-info@telia.se