Wifi-routerns lampor Wifi-router Sagemcom F@st 5730e

Här förklarar vi vad de olika lamporna och knapparna på din wifi-router betyder. Lamporna på bilden listas från vänster till höger.

Håll inne knappen för WPS och Wi-Fi i cirka 7 för att lamporna ska lysa, om de är släckta är de i viloläge.
 

Power

  • Grönt ljus – alla tjänster är på.
  • Blinkar rött – routern håller på att starta upp.
  • Fast rött ljus – strömmen är på men någon tjänst fungerar inte, till exempel ej kontakt med station, ej IP, ej bredbandstelefoni. Att lampan lyser rött betyder inte att routern är trasig. Försök att göra en felsökning.
  • Släckt – routern har ingen ström.

Eco

  • Grönt – Wifi är inaktivt på både 2,4 GHz och 5 GHz.
  • Släckt –  Wifi är aktivt på minst ett frekvensband.

Internet

Lampan visar om du får internet till routern.
  • Grönt ljus – routern är ansluten till internet.
  • Släckt – routern är inte ansluten till internet eller saknar en IP-adress.

Wifi

Lampan visar om du har trådlös uppkoppling.
  • Grönt ljus – Wifi är aktiverat.
  • Släckt – Wifi är helt inaktiverat.

WPS

Lampan visar om du har någon enhet ansluten via WPS.
  • Blinkande grönt ljus – WPS är aktivt och söker efter en enhet att koppla ihop med.
  • Fast grönt ljus – routern är ihopkopplad med en annan enhet via WPS.
  • Släckt – WPS är inaktivt.

Telefoni

  • Grönt ljus – telefontjänsten är aktiv.
  • Släckt – telefontjänsten är inaktiv.

Ethernet

Lampan visar om routern ha kontakt med någon enhet via en kabelanslutning.
  • Grönt ljus –  routern har kontakt med en eller flera enheter via LAN-portarna.
  • Släckt – routern har inte kontakt med något på LAN-portarna.

Fungerar inte dina tjänster?

Om du nyligen har beställt tjänster från oss och upptäcker att de inte fungerar, då är det möjligt att tjänsten ännu inte har kopplats in. Kontrollera att leveransdatumet har passerat.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!

SÖK SUPPORT