Logga in med BankID

Med BankID kan du logga in på Mitt Telia utan att behöva registrera ett konto. Du loggar enkelt in oavsett om du sitter vid din dator, surfplatta eller med mobilen.

Vad är BankID?

BankID är en e-legitimation som du använder för att identifiera dig och göra elektroniska underskrifter. Det finns möjlighet att använda BankID både från dator, mobil eller surfplatta. Här på telia.se kan du logga in på Mitt Telia med BankID för att administrera dina abonnemang och tjänster.

Hur beställer jag BankID?

BankID beställer du av din bank. Det är banken som garanterar att det är rätt person som får sin BankID e-legitimation.

För att kunna legitimera dig och göra elektroniska underskrifter med mobil eller surfplatta behöver du också ladda ner appen BankID säkerhetsapp på din mobil eller surfplatta.

Mobilt BankID för iPhone & iPad
Mobilt BankID för Android

Hur gör jag om jag har problem att logga in på Mina Sidor med BankID?

Om det uppstår problem vid inloggning med BankID så bör du:

  1. Kontrollera att du har BankID installerat på den dator eller mobil/surfplatta du använder.
  2. Kontrollera giltighetstiden på ditt BankID. Om giltighetstiden gått ut så behöver ditt BankID förnyas. Det gör du via din bank.
  3. Testa att ditt BankID fungerar som det ska. Gå till test.bankid.com
  4. Om testet inte visar något fel på ditt BankID, kontakta vår kundtjänst för hjälp.

 

Bra att veta

Du kan logga in på Mitt Telia med BankID oberoende på vilken enhet du har ditt BankID.

Vill du till exempel logga in via datorn kan du använda ditt BankID i mobilen. Välj BankID när du ska logga in, fyll i ditt personnummer och öppna appen i mobilen för att verifiera dig.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT