Aktivera e-sim på Samsung Galaxy Watch

Vi hjälper dig att komma igång med Samsung Galaxy Watch och e-sim Klocka från Telia.

Aktivera E-sim med Samsung Galaxy Watch

Innan du börjar

Det är viktigt att din Samsung-telefon, Galaxy Watch och ditt abonnemang har rätt förutsättningar för e-sim. Kontrollera följande innan du börjar:

  • Du måste ha en Samsung Galaxy Watch LTE samt en Samsung Galaxy från A, J, Note eller S-serien.

  • Endast Telia Mobil och Mobil Komplett-abonnemang tecknade efter 2015-08-01 är kompatibla med E-sim Klocka. Du kan redan i dag kolla om ditt abonnemang stödjer e-sim genom att skicka ett sms med texten Klocka till 4466.

Galaxy Wearable-appen

Öppna appen Galaxy Wearable i din Samsung-telefon.

Logga in på Mitt Telia

Du blir ombedd att logga in på Mitt Telia för att verifiera dig. Du loggar in genom att använda Mobilt Bank-ID.

Slutför din beställning

Du får nu information om att genomföra din beställning i klockan. Du bockar i rutan Jag godkänner och klickar därefter på Köp-knappen.

Mobiltjänst för din klocka

Du kommer nu tillbaka till sidan Mobiltjänst för din klocka där du får frågan om du vill ansluta din klocka till Telias nät. Klicka på Anslut nere i det högra hörnet. 

Det tar några sekunder för klockan att genomföra anslutningen. När det står Klar nere i det högra hörnet klickar du där. 

E-sim – vad är det och hur fungerar det?

Undrar du vad e-sim är och hur det fungerar så hittar du all information om det här.