Fabriksåterställ tv-box Arris VIP 4302

Om du upplever problem med din Arris VIP 4302 tv-box kan det vara en bra idé att göra en fabriksåterställning av den. 

  1. Dra ur strömsladden

    Dra ur strömsladden som sitter längst till vänster på boxens baksida. 

  2. Tryck och håll inne den runda Power-knappen på boxens ovansida.

  3. Sätt i strömsladden igen

    Medan du fortfarande håller in Power-knappen sätter du i strömsladden igen.

  4. Släpp knappen när lampan lyser rött

    När lampan på boxens framsida lyser rött släpper du Power-knappen.

  5. Låt tv-boxen starta upp tills du ser texten Välkommen till tv från Telia på tv-skärmen. Tryck sedan in knappen INFO på fjärrkontrollen och håll inne i ungefär två sekunder. 

  6. Du är nu inne i boot-menyn

    Tryck på nedåtpilen på din fjärrkontroll, du kommer nu till Factory Reset.

  7. Om du vill ta bort lokalt lagrad information som inställningar och kanallistor väljer du Remove Software istället och trycker OK. (Det kan vara bra att göra både Factory Reset och Remove Software.)

  8. Tryck pil uppåt på din fjärrkontroll för att komma till menyn högst upp. Markera Exit och tryck OK.

  9. Välj Reboot Without saving tryck på OK på din fjärrkontroll. Tv-boxen startar nu om.

  10. Efter du utfört åtgärden kommer du behöva din identifikationskod och kontrollkod. Du hittar koderna på Mitt Telia.

Ha dina koder tillhands

Tänk på att en fabriksåterställning tar bort alla inställningar i din tv-box. Det innebär att du behöver ange identifikations- och kontrollkod när återställningen är genomförd. Koderna hittar du i det bekräftelsebrev du fick i samband med att du beställde din tv-tjänst. Du kan också hitta dem via Mitt Telia. Om du har en inspelningsbar tv-box kommer dina inspelningar inte att försvinna i samband med fabriksåterställningen

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Tack för ditt bidrag!

SÖK SUPPORT