Bjud in till Spotify Familj

Innan du börjar

  • Om någon av dina familjemedlemmar har Spotify Premium från Telia sen tidigare måste betalningen för denna tjänst avslutas.  Är tjänsten knuten till ett mobilabonnemang går det bra att skicka "stopp spotify" till 4466 för att avsluta. Om tjänsten är kopplad till ett bredbandsabonnemang kan du avsluta den genom att logga in på Mitt Telia.
  • Användare som betalar Spotify Premium direkt till Spotify via t.ex. ett kontokort kan bjudas in direkt utan att behöva nedgradera kontot till Spotify Free. De kommer automatiskt bli en del av familjen när den förbetalda perioden för premiumkontot upphör (1-30 dagar senare).
     
  • Tänk på att det kan ta upp till 30 dagar att nedgradera från Spotify Premium till Free beroende på vilken dag i månaden prenumerationen tecknades. Debiteringen avslutas dock direkt i dessa fall. Om familjemedlemmen har Spotify i en kampanj kommer övergången till Spotify Free att ske efter kampanjens utgång.
  1. Bjud in dina familjemedlemmar:

    Gå till Spotify.com och logga in.

  2. Klicka på Visa Information


  3. Klicka på Hantera

    Klicka på Bjud in för att bjuda in din första familjemedlem.

  4. Fyll i personens e-postadress och klicka på Skicka inbjudan.

  5. Du ser nu en bekräftelse på att en inbjudan gått iväg.

  6. Bjud in fler

    Fortsätt nu på samma sätt för att bjuda in fler till ditt Spotify Familj. Om du är nöjd eller vill vänta med att bjuda in fler, går det bra att logga ut och återkomma senare. Du som äger huvudkontot och är den som bjuder in kan när som helst ta bort och lägga till familjemedlemmar.

  7. Bjud in på nytt via din e-post

    Om du skulle märka att dina inbjudningar inte går iväg som de ska, kan du testa att skicka dem via din vanliga e-post istället.

    Gå tillbaka till sidan där du administrerar din familjeplan (se ovan), klicka på "Vill du bjuda in på nytt?" under den aktuella användaren, kopiera den personliga länk som då visas samt klistra in den i ett mejl som du sedan skickar som vanligt. 

     

     

  8. Så tar du bort en användare

    För att ta bort en familjemedlem klickar du Ta bort under personens e-postadress och därefter på Bekräfta. Den person du tagit bort får nu ett e-postmeddelande om detta. Personens Spotify-konto inkl. låtlistor kommer att finnas kvar, men kontot går över till att bli ett Spotify Free med reklam.

  9. Ditt familjekonto är klart!

    När dina familjemedlemmar har accepterat sina inbjudningar är ni igång!

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT