Beställ/Spärra/Lås upp/Byt simkort

På Mitt Telia kan du kostnadsfritt beställa nytt, byta och spärra/låsa upp ditt simkort. Spärra ditt simkort kan du också göra när som helst på dygnet via vår automatiska kundtjänst.

OBS! Simkortet är ett så kallat trippel-sim vilket innebär att du kan använda det i alla mobiltelefoner, oavsett om de kräver standard, micro eller nanosimkort.

Beställ, spärra låsa upp och byt simkort på Mitt Telia:

  1. Logga in på Mitt Telia, klicka på det mobilabonnemang det gäller under Mina abonnemang.
  2. Gå till rubriken Inställningar.
  3. Klicka på Lås upp - spärra - beställ simkort.
  4. Välj om du vill Spärra simkort eller Beställ nytt simkort

Om du tror att du har tappat bort ditt simkort tillfälligt kan du välja att enbart spärra kortet utan att beställa ett nytt. Hittar du ditt simkort kan du enkelt låsa upp det igen. Om du inte hittar kortet går det att beställa ett nytt kort senare.

Du kan mot legitimation besöka någon av våra butiker så hjälper vi dig där.

Har du Telia Refill så behöver du ha registrerat ditt simkort för att kunna spärra det.

Vill du låsa upp en operatörslåst mobitelefon så finner du mer information här.

Spärra ditt simkort via automatisk kundtjänst

Du kan också spärra ditt simkort genom att ringa automatisk kundtjänst. Se telefonnummer nedan:
Från Telia Refill: 454
Från Telia mobilabonnemang: 455
Från en fast eller annan telefon: 020-411 000
Från utlandet: +46 771 411000

Förlorad eller stulen mobil?

Om din mobil har blivit stulen eller försvunnit kan du spärra den genom att Kontakta oss Glöm då inte att först göra en polisanmälan. Ha ditt diarienummer och den förlorade telefonens IMEI-nummer nära till hands när du kontaktar oss. 

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT