Beställ/Spärra/Lås upp/Byt simkort

Beställer du ett nytt kort är simkortet ett så kallat trippel-sim, vilket innebär att du kan använda det i alla mobiltelefoner, oavsett om de kräver standard, micro eller nano-simkort. Har du Telia försäkring och vill anmäla ett försäkringsärende, klicka här.

Via Mitt Telia

Logga in på Mitt Telia, klicka på det mobilabonnemang det gäller.

  1. Scrolla ner till Inställningar.
  2. Klicka på Lås upp - spärra - beställ simkort.

Du kan mot legitimation besöka någon av våra butiker så hjälper vi dig där.

Via automatisk kundtjänst

Du kan också spärra ditt simkort genom att ringa automatisk kundtjänst. Se telefonnummer:
Från Telia mobilabonnemang: 455
Från Telia Refill: 454
Från en fast eller annan telefon: 020-411 000
Från utlandet: +46 771 411000

Förlorad eller stulen mobil?

Om din mobil har blivit stulen eller försvunnit kan du spärra den genom att Kontakta oss Glöm då inte att först göra en polisanmälan. Ha ditt diarienummer och den förlorade telefonens IMEI-nummer nära till hands när du kontaktar oss. 

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Tack för ditt bidrag!

SÖK SUPPORT