Stulen/borttappad mobil – spärra simkort

1. Spärra simkortet

Börja med att spärra simkortet genom att ringa automatisk kundtjänst (öppen dygnet runt) eller via Mitt Telia.

Via automatisk kundtjänst, telefonnummer:
Från Telia mobilabonnemang: 455
Från Telia Refill: 454
Från en fast eller annan telefon: 020-411 000
Från utlandet: +46 771 411000

Via Mitt Telia:
Logga in på Mitt Telia, klicka på det mobilnummer det gäller.
Klicka på Lås upp - spärra - beställ simkort.
Välj Spärra simkort. Spärrningen sker omedelbart. Du får sedan ett val om du också vill beställa ett nytt simkort. Simkortet är ett så kallat trippelkort och kan anpassas till alla mobiltelefoner. 

Har du förlorat din mobil och därmed inte har tillgång till ditt mobila BankID? Du kommer åt ditt Mitt Telia-konto genom att skapa ett login med lösenord.

2. Spärra mobilen

Gör först en polisanmälan och kontakta oss sedan via telefon eller chatt för att stöldspärra mobilen (hårdvaran). Mobilen blir då obrukbar och ingen kan komma åt innehållet. Ha ditt diarienummer och den förlorade mobilens IMEI-nummer till hands. 

Har du Telia försäkring?

Har du Telia försäkring och vill anmäla ett försäkringsärende, klicka här.

Låsa upp simkort

Du kan låsa upp simkortet på Mitt Telia, välj det mobilnummer det gäller och klicka på Lås upp - spärra - beställ simkort.

Beställ ett nytt simkort

Om du behöver ett nytt simkort klickar du här.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!

SÖK SUPPORT