Reparation av mobiltelefoner, surfplattor och tillbehör

Här kan du beställa reparation av din mobil, surfplatta eller tillbehör oavsett om du har garanti kvar eller inte. Dessutom ger vi 3 månaders garanti för utförd service.

Så beställer du en reparation

* För beställning av service för Apple, klicka här
* För beställning av service för Android och övriga märken, klicka här

Välj någon av länkarna ovan för att gå till respektive servicepartner (öppnas i nytt fönster). Fyll i dina uppgifter i reparationsformulär och bekräfta din anmälan. Du behöver kvitto, följesedel eller garantibevis för att kunna fullfölja beställningen.

Efter din anmälan får du en e-postbekräftelse med serviceordernummer och länk till en sida där du kan följa ditt ärende.

Vi skickar emballage och fraktsedlar till dig som du ska använda för att skicka in din produkt.

Tänk på att säkerhetskopiera dina kontakter, bilder och annat du vill spara innan du skickar in din mobil. Plocka ut simkortet och ta bort eventuellt mobilskal eller displayskydd, samt stäng av Hitta min iPhone innan du skickar in din mobil.

Se prislista för displaybyten hos Telia.

Om produkten är trasig vid nyleverans

Om din nya mobil eller surfplatta är trasig vid leverans, och skadan inte är en transportskada, ska detta anmälas till Telia inom två dagar från det att du fått produkten. Efter godkänd kontroll skickar vi en ersättningsprodukt till dig. Men om du misstänker transportskada ska du omedelbart meddela ditt utlämningsställe.

Vi utför reparationer även om garantitiden gått ut

Vilken garantitid som gäller för din mobil eller surfplatta kan du se på följesedeln du fick med din leverans. Om du köpt produkten i en av våra butiker gäller kvittot som garantibevis. Garantin räknas från den dag du fått produkten och gäller funktionsfel, till exempel att det inte går att ringa eller skicka sms med mobilen.

Även om din garantitid har löpt ut kan du skicka in din produkt för reparation. Då får du själv stå för reparationsavgifterna.

Undersökningsavgift

Om reparationen inte omfattas av garantin, eller om du inte har någon garanti, får du ett kostnadsförslag från vår servicepartner. Om du vill ha tillbaka produkten utan reparation får du betala en undersökningsavgift på 344 kronor inkl. moms. Samma gäller om serviceverkstaden inte hittar något fel eller om du har gjort en felaktig inställning.

Tackar du nej till kostnadsförslaget och inte vill ha din produkt tillbaka – får du betala en skrotningsavgift på 263 kronor inkl moms