Saknade kanaler/undertexter i Telia Play

Tv-kanaler eller playtjänster har försvunnit från Telia Play

  1. Dubbelkolla att tv-kanalen eller playtjänsten ingår via Mitt Telia.
  2. Starta om tv-boxen eller appen
  3. Logga ut/in på ditt Telia Play-konto

Om du nyligen beställt en playtjänst eller ett tv-paket med nya kanaler tar det en liten stund innan de aktiveras och blir tillgängliga.

Om en specifik tv-kanal eller playtjänst saknas
Gör en automatisk felsökning eller kontakta vår tekniska support.
 

Undertexter saknas på Telia Play

Du kan själv slå på/av undertexter. I vissa fall går det även att välja undertexter på ett annat språk än svenska. Det är innehållsleverantören som styr om ett program har undertexter eller vilka språk som går att välja mellan.

App för mobil eller surfplatta

  1. Tryck på menyn högst uppe till vänster
  2. Tryck på ”Inställningar” längst ner till vänster
  3. Under ”Språk” kan du slå av/på undertexter

Webbläsare

  1. Klicka på ”Mitt konto” högst uppe till höger
  2. Välj ”Inställningar”
  3. Scrolla ner till ”Önskat språk”
  4. Välj att slå av/på undertexter från rullistan

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT