Problem att surfa i mobilen utomlands

Har du rätt inställningar men ändå inte kan surfa i mobilen när du är utomlands?

Byt till 3G-nätet

 I många länder är 4G-nätet inte lika utbyggt som i Sverige. Om du vanligtvis surfar med 4G-nätet kan du testa att byta nät till 3G. Starta sedan om din mobil. Obs! Du behöver din pinkod vid omstart, om du har glömt den kan du hitta alla dina koder på Mitt Telia.

För iPhone-användare:

  1. Gå till Inställningar och välj Mobilnät.
  2. Välj Alternativ för mobildata.
  3. Aktivera Data-roaming och byt till 3G under Röst och data.

För Android-användare:

  1.  Gå till Program och välj Inställningar. 
  2. Gå till Fler nätverk och Mobila nätverk.
  3. Dataroaming (på)
  4. Under Nätläge väljer du endast 3G.

Om problemet kvarstår har du troligen nått din beloppsgräns för den månaden. Den nollställs igen den 1:a i kommande månad. Du kan köpa till extra daglig surfmängd om du behöver.

Läs mer om Surf Abroad
Kostnadskontroll utomlands

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT