Ljudstörningar på tv

Upplever du problem med ljudet när du kollar på tv? Hackar ljudet eller hörs det inget ljud alls? Följ denna guide för tips om vad du som kund kan göra för att försöka åtgärda problemen oavsett om du har en Arris-tv-box eller en Telia Play Hub.

Ljudstörningar på tv

Wifi-router

Kontrollera ditt bredband

Kontrollera att ditt bredband inte berörs av aktuella driftstörningar. Felsök ditt bredband med hjälp av vår automatiska felsökare.

En illustration av en fjärrkontroll till en tv

Prova om ljudet funkar på någon annan tv-kanal

Om ljudet inte är bättre på en annan kanal, kontrollera att hdmi-kabeln (eller scart-kabeln) sitter i både tv-boxen och tv:n. Använd bara de kablar som ingick i paketet.

WPS-knapp

Starta om

Starta om routern eller medieomvandlaren och därefter tv-boxen. Du startar om tv-boxen genom att dra ut sladden, vänta några sekunder och sätta i den igen.

Byt till nästa

Testa med en annan nätverkskabel

Testa med en annan nätverkskabel mellan tv-boxen och modemet, routern eller medieomvandlaren.

Wifi-router

Koppla ur tvn

Om du har en trådlös tv inkopplad, koppla ur den och använd istället en nätverkskabel mellan modemet, routern eller medieomvandlare och tv-boxen.

WPS-knapp

Gör en fabriksåterställning

Om du har en trådlös router, gör en fabriksåterställning av den. Obs! Har du ändrat inställningar i din router kommer dessa att gå förlorade vid en fabriksåterställning.

Fungerar inte din tjänst?

Vår automatiska felsökare hjälper dig att kontrollera ditt abonnemang samt pågående störningar. Kvarstår problemet efter detta kommer ditt ärende att felanmälas till oss.