Ljudstörningar på tv
- Kontrollera att ditt bredband inte berörs av aktuella driftstörningar
Se våra driftkartor här.
- Prova om ljudet fungerar på någon annan tv-kanal
Om inte, kontrollera att hdmi-kabeln (eller scart-kabeln) sitter i både tv-boxen och tv:n. Använd bara de kablar som ingick i paketet.
- Starta om modem/router/medieomvandlare och därefter tv-boxen
Du startar om tv-boxen genom att dra ut sladden, vänta några sekunder och sätta i den igen.
-
Testa med en annan nätverkskabel mellan tv-boxen och modem/router/medieomvandlaren.
-
Om du har en trådlös tv inkopplad, koppla ur den och använd istället en nätverkskabel mellan modem/router/medieomvandlare och tv-box.
-
Om du har en trådlös router: gör en fabriksåterställning av den. Obs! Har du ändrat inställningar i din router kommer dessa att gå förlorade vid en fabriksåterställning.
-
Tryck på Menu på fjärrkontrollen. Därefter Inställningar >> Ljud >> Ljudformat.
-
Om du har en hemmabioanläggning väljer du Digitalt, annars väljer du Analogt. Tryck därefter på OK.