Ljudstörningar på tv

  1. Kontrollera att ditt bredband inte berörs av aktuella driftstörningar

    Se våra driftkartor här

  2. Prova om ljudet fungerar på någon annan tv-kanal

    Om inte, kontrollera att hdmi-kabeln (eller scart-kabeln) sitter i både tv-boxen och tv:n. Använd bara de kablar som ingick i paketet.

  3. Starta om modem/router/medieomvandlare och därefter tv-boxen

    Du startar om tv-boxen genom att dra ut sladden, vänta några sekunder och sätta i den igen.

  4. Testa med en annan nätverkskabel mellan tv-boxen och modem/router/medieomvandlaren.

     

  5. Om du har en trådlös tv inkopplad, koppla ur den och använd istället en nätverkskabel mellan modem/router/medieomvandlare och tv-box.

  6. Om du har en trådlös router: gör en fabriksåterställning av den. Obs! Har du ändrat inställningar i din router kommer dessa att gå förlorade vid en fabriksåterställning.

  7. Tryck på Menu på fjärrkontrollen. Därefter Inställningar >> Ljud >> Ljudformat. 

  8. Om du har en hemmabioanläggning väljer du Digitalt, annars väljer du Analogt. Tryck därefter på OK.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!

SÖK SUPPORT