Ljudstörningar på tv

  1. Kontrollera att ditt bredband inte berörs av aktuella driftstörningar

    Se våra driftkartor här

  2. Prova om ljudet fungerar på någon annan tv-kanal

    Om inte, kontrollera att hdmi-kabeln (eller scart-kabeln) sitter i både tv-boxen och tv:n. Använd bara de kablar som ingick i paketet.

  3. Starta om modem/router/medieomvandlare och därefter tv-boxen

    Du startar om tv-boxen genom att dra ut sladden, vänta några sekunder och sätta i den igen.

  4. Testa med en annan nätverkskabel mellan tv-boxen och modem/router/medieomvandlaren.

     

  5. Om du har en trådlös tv inkopplad, koppla ur den och använd istället en nätverkskabel mellan modem/router/medieomvandlare och tv-box.

  6. Om du har en trådlös router: gör en fabriksåterställning av den. Obs! Har du ändrat inställningar i din router kommer dessa att gå förlorade vid en fabriksåterställning.

  7. Tryck på Menu på fjärrkontrollen. Därefter Inställningar >> Ljud >> Ljudformat. 

  8. Om du har en hemmabioanläggning väljer du Digitalt, annars väljer du Analogt. Tryck därefter på OK.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT