Servanet: Koppla in bredbandstelefoni med telefonadapterpå LAN-uttag

Det här behöver du för att koppla in bredbandstelefoni:

  • Telefonadapter (Tilgin HG351)
  • Nätverkskabel

Har du beställt mer än en tjänst? Då behöver du en medieomvandlare, chatta med oss längst nere på sidan för att beställa en.

  1. Koppla in telefonadapter på LAN-uttag

    Nätverkskabeln kopplas från WAN på din telefonadapter till ditt inkommande LAN-uttag.

  2. Koppla din telefon till telefonadaptern

    Telefonkabeln ska gå från din telefon till uttaget märkt Telefon 1/Telefonsymbol på telefonadaptern. Om du har en jackslinga i bostaden och vill använda alla telejack, ersätt då detta steg med följande:

    Sätt mellanpropp med telefonsladd (öppnas i ny flik) i bostadens första telejack och koppla telefonsladden till telefonadapterns uttag märkt Telefon 1/Telefonsymbol. Koppla in telefoner i valfria telejack i din bostad.

  3. Koppla telefonadaptern till eluttaget

    Det gör du genom att koppla strömkabeln till telefonadapterns uttag märkt 12V AC/12V DC och sätta in strömadaptern i ett eluttag.

  4. Aktivera din bredbandstelefoni

    Kontrollera att lampan Status på telefonadaptern lyser med fast sken.

  5. Ta fram din pinkod

    Hämta din pinkod på Mitt Telia (öppnas i ny flik). Du hittar pinkoden under Ärenden och Mina avtal och bekräftelser.
    När du har din pinkod, lyft på luren och följ de muntliga anvisningarna för att aktivera din telefoni. 

    Använd den telefonsladd som följer med i kartongen om telefonadaptern inte får kontakt med plattformen. 

  6. Dina uppgifter kontrolleras

    Detta tar bara ett par sekunder. Om du har en telefonadapter så ser du att installationen är klar när lampan Phone 1 VoIP lyser med fast sken.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!

SÖK SUPPORT