Öppning av stängt abonnemang

Om ditt abonnemang har blivit stängt (så att du inte kan  ringa) på grund av obetald faktura kan du begära en snabbare öppning – förtursöppning, så snart du har betalat inkassokravet.

Begär förtursöppning via sms (fungerar från vilken mobil som helst): Skriv OPEN följt av ditt fakturanummer. Skicka till 713 70.

Öppettiderna är vardagar 08-17 och din begäran kommer att hanteras inom 8 arbetstimmar.

eller

Kontakta oss.

Kostnaden för öppningen (320 kr) debiteras på din nästa faktura.

För andra frågor rörande inkasso kan du kontakta Sergel via www.sergel.se eller per telefon 0771-310200.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Tack för ditt bidrag!

SÖK SUPPORT