Beloppsgräns

För att öka tryggheten och säkerheten finns en beloppsgräns för fast telefoni och mobiltelefoni. Det innebär att du kan ringa och surfa upp till en viss summa på ditt abonnemang. När beloppsgränsen är uppnådd skickas en extra faktura ut.

Den förvalda beloppsgränsen är 5000 kronor per månad eller kvartal beroende på betalningsperiod. Du kan enkelt ändra beloppsgränsen i dina fakturainställningar på Mitt Telia. Där kan du även välja att få ett sms och/eller ett e-postmeddelande när du uppnått 80 procent av din beloppsgräns. 

För Telia Bas eller Bredbandstelefoni aktiveras en spärr vid uppnådd beloppsgräns. Då kan du endast ringa 90 200, gratis- och nödsamtal samt ta emot inkommande samtal. Spärren tas bort cirka tre arbetsdagar efter att du har betalat fakturan.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!

SÖK SUPPORT