Beloppsgräns
För att öka tryggheten och säkerheten finns en beloppsgräns för fast telefoni och mobiltelefoni. Det innebär att du kan ringa och surfa upp till en viss summa på ditt abonnemang. När beloppsgränsen är uppnådd skickas en extra faktura ut.
Den förvalda beloppsgränsen är 5000 kronor per månad. Du kan enkelt ändra beloppsgränsen i dina fakturainställningar på Mitt Telia. Där kan du även välja att få ett sms och/eller ett e-postmeddelande när du uppnått 80 procent av din beloppsgräns.
För Telia Bas, Bredbandstelefoni och Mobiltelefoni aktiveras en spärr vid uppnådd beloppsgräns. Då kan du endast ringa 90 200, gratis- och nödsamtal samt ta emot inkommande samtal. Spärren tas bort cirka tre arbetsdagar efter att du har betalat fakturan.
Har du frågor som rör t.ex. förtursöppning kan du kontakta Reskontra på telefon 0771- 19 40 00