Vad kan jag göra på Mitt Telia?

Se ditt aktuella saldo och dina fakturor

Med Mitt Telia är det enkelt att ha kontroll på kostnaderna. Du hittar både aktuella och äldre fakturor och ser direkt när det är dags att fylla på ditt refillkort.

Ta kontroll över dina abonnemang

Oavsett om det gäller TV, bredband, telefoni eller någon av våra tilläggstjänster, kan du alltid snabbt och enkelt förändra och förbättra ditt abonnemang.

Hantera beställningar, avtal och annat

När du beställer abonnemang och varor eller tecknar andra avtal, har du tillgång till dina bekräftelser och värdehandlingar online här på Mitt Telia.

Du kan självklart också

Lägga till eller ändra TV-paket

På Mitt Telia kan du skräddarsy din TV-upplevelse genom att beställa de TV-paket och kanaler du gillar allra bäst – alltid med 14 dagars ångerrätt.

Skapa och följa status på beställningar

Alla varor och abonnemang du beställer på Mitt Telia, kan du se online. Skulle du behöva felanmäla en tjänst, följer du enkelt ditt ärende tills det är löst.

Få relevant information och personliga erbjudanden

Ju mer vi lär känna varandra, desto bättre blir din upplevelse här på Mitt Telia. Vi kommer göra vårt bästa för att hitta erbjudanden som passar just dig!

Samla dina tjänster och få förmåner

Tillsammans med familj eller vänner kan du få rabatt på både mobilabonnemang och tilläggstjänster. Ett ännu lägre pris är bara ett par klick bort.

Frågor och svar

Vad kan jag göra på Mitt Telia?

På Mitt Telia finns dina abonnemang och tjänster samlade. Du kan enkelt få en överblick, administrera och göra ändringar i dina abonnemang. Mitt Telia är under ständig utveckling så det tillkommer hela tiden nya funktioner som du kan ha nytta av.

Här är exempel på funktioner som finns på Mitt Telia:

  • Se din faktura och fakturaspecifikation
  • Se om din faktura är betald
  • Skjuta på betalningen av fakturan
  • Se dina saldon och din surfmängd
  • Spärra, lägga till eller låsa upp sim-kort
  • Hitta koder till olika abonnemang
  • Lägga till eller ändra tv-paket och tv-kanaler
  • Ändra surfhastighet
  • Följa beställningar
  • Se bekräftelser och läsa viktiga brev

Jag kan inte logga in med mitt lösenord. Hur kommer jag vidare?

Om du har glömt ditt lösenord eller om det av någon anledning inte fungerar längre så kan du begära nytt lösenord. Fungerar inte det så kan det vara så att du saknar ett konto på Mitt Telia. Då behöver du först skapa ett konto.

Har du BankID kan du logga in på Mitt Telia utan att skapa ett konto.

Jag försöker logga in med BankID, men det fungerar inte. Vad ska jag göra?

På sidan Mer om BankID finns mer information om BankID och tips på vad du kan göra när problem uppstår.

Kan jag säga upp abonnemang och tjänster på Mitt Telia?

Det går bra att avsluta vissa tjänster och tv-paket på Mitt Telia. Vill du avsluta ett abonnemang så tar du enklast kontakt med kundtjänst via telefon 90200. På Mitt Telia kan du se vad du har för bindningstid på dina abonnemang.

Läs mer om uppsägning

Varför syns inte mitt abonnemang på Mitt Telia?

För att ett abonnemang ska synas på Mitt Telia så behöver Mitt Telia-kontot vara tecknat på den person som står som abonnemangsinnehavare.

Har du Telia Refill så behöver du registrera kontantkortet innan det kan visas på Mitt Telia.

Jag försöker göra en ändring på Mitt Telia, men får tekniskt fel. Vad ska jag göra?

Ibland kan det tyvärr uppstå tillfälliga fel i våra system. Då brukar det oftast fungera om man provar efter en stund igen. Om felet kvarstår kontaktar du enklast vår kundtjänst för hjälp med ditt ärende.

Har du förbättringsförslag och synpunkter tar vi tacksamt emot dem via vårt feedbackformulär.