Restaurangen som sätter fokus på mobilen

Publicerad: 2014-05-20 10:15 | Taggar: Så har andra gjort med Telias lösningar, Sakernas internet

För Harrys är tekniken med hela tiden. Restaurangupplevelsen börjar redan när gästen bokar bord via mobilen och fortsätter under och efter besöket.

Harrys har 40 restauranger över hela Sverige, alla med internet tillgängligt för gästerna. – Vi vill maximera kundupplevelsen. Därför har vi utvecklat ett koncept där mobilen är i centrum, säger vd Niclas Möller.

Mobilen en del av upplevelsen
För Niclas Möller är det a och o att gästen ska ha en bra upplevelse från bordsbokningen i telefonen tills man lämnar restaurangen.

För att lyckas jobbar man med appar, lojalitetsanknytande aktiviteter och säkrare och snabbare betalningar. Under våren har en ny quizapp tagits fram.
– Det finns en massa utvecklingsgrejer som den här nya plattformen ger oss och den ger oss också möjlighet att utveckla de befintliga koncept vi har, säger Niclas Möller.
 

 

 

Tillbaka till nyhetsbrevet >>

Prenumerera på nyhetsbrevet

Få det senaste om trender, teknik och digitalt i din inbox.

Tyck till
navigation-arrow-right