Information: Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Fortsätter du använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Läs mer
navigation-profile navigation-search navigation-menu navigation-services navigation-mail navigation-mail navigation-laddarefill navigation-forum navigation-close navigation-plus navigation-minus navigation-chevron-right navigation-newspaper heart telia-logo-reverted global-level-alert-warning global-level-alert-information icon_twitter_footer

Mobila betalningar smart för småföretagaren

Publicerad: 2014-05-21 10:13

Mobila betaltjänster gör det enklare för småföretagare att ta betalt av sina kunder. När Falafelbaren öppnade i Stockholm övervägde de aldrig att ta betalt på något annat sätt.

Falafelbaren i Stockholm har använt sig av den mobila betaltjänsten iZettle sedan den lanserades 2011. När de öppnade sin verksamhet på Hornsgatan 2012 var det enkelt att fortsätta använda tjänsten. Så varför drogs de till iZettle från första början?
– För att man inte behöver binda upp sig och för att bankerna tar hutlöst betalt. Det känns viktigt att det finns fler aktörer på marknaden. Inte bara bankerna, säger Nidal Kersh, som är en av Falafelbarens grundare.

Lätt att få översikt
En av fördelarna med att ta betalt med iZettle via mobilen istället för att använda konventionella betalningslösningar är att det är lättare för småföretagare att få översikt över sin verksamhet och sina varor.

– Appen ger tillgång till mycket mer statistik. Vi behöver inte gissa vad vi säljer mest eller minst av, säger Nidal Kersh.

Fler mobila betaltjänster
iZettle är ett av Sveriges snabbast växande teknikföretag – men de är inte ensamma om att göra betalningen enklare för både kund och företagare. Andra mobila betaltjänster i Sverige är till exempel Seqr, Swish och WyWallet. Än så länge är Swish bara en överföringstjänst, men efter sommaren kommer även företag kunna använda appen för att ta betalt via mobil.

Fördelen med WyWallet är att även personer utan smartphones kan registrera ett konto på företagets hemsida. Där kopplar man sitt mobilnummer till sitt bank- eller kreditkort, eller väljer att betala via faktura. Därefter kan man börja handla via mobilen utan att behöva vara uppkopplad på nätet, vilket är ett stort plus för både kund och företagare.
 

 

TIllbaka till nyhetsbrevet >>
 

Prenumerera på nyhetsbrevet

Få det senaste om trender, teknik och digitalt i din inbox.

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Tack för ditt bidrag!

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Tack för ditt bidrag!

cf-close-icon cf-add-round-icon cf-remove-round-icon cf-star-icon cf-check-icon

Chatta med Telia

För att vi ska kunna hjälpa dig snabbare ber vi dig fylla i några uppgifter. Telia kommer att spara chattkonversationen i 60 dagar.

Vill du spara din historik?

För att få historiken skickad till dig fyll i din mejladress.
Toggla chat
arrow-down arrow-up Telias Twitter Telias blogg Telias YouTube Telias Facebook Telias LinkedIn telia-logo close information navigation-arrow-down navigation-arrow-right panic playbutton