Samlade guider för företag

Behöver du hjälp med hur du byter till e-sim eller skapar samtalsflöden i din mobila växel? Här hittar du alla våra guider om allt från mobiltelefoni, bredband, mobila växlar till fakturor.

Välj en kategori

Mest använda guiderna

Mobiltelefoni

Vill du få bättre koll på din surfanvändning? I den här guiden beskriver vi hur du ser din nuvarande surfmängd och hur mycket surf du använder per dag.

Funderar du på att byta till e-sim? I den här guiden beskriver vi hur du gör för att beställa e-sim till din mobil och surfplatta.

Med datasim kan du dela din surfmängd med upp till fem andra enheter och få den bästa 5G-upplevelsen även på din surfplatta och laptop. I den här guiden beskriver vi hur du beställer och ansluter ett datasim i MyBusiness.

Bredband

Här hittar du kom igång-guider för våra bredbandsroutrar – fast och mobilt bredband.

Här hittar du guider för hur du bryggar din router – fast och mobilt bredband.

Här hittar du guider för hur du öppnar portar i din router – fast och mobilt bredband.

Växlar

I den här guiden visar vi hur du som administratör enkelt kommer igång med Touchpoint Plus adminportal. Med adminportalen kan du som administratör effektivt hantera användare, samtalsinställningar och företagskommunikation på ett och samma ställe.

Lägg in en vidarekoppling, ange din tillgänglighetsstatus eller överför inkommande samtal med appen för Touchpoint Plus. I den här guiden visar vi hur du som användare snabbt kommer igång med Touchpoint Plus-appen. Följ våra steg-för-steg instruktioner för att enkelt hantera dina samtal och inställningar direkt i din mobil.

I den här guiden beskriver vi hur du enkelt skapar en standardprofil för användare i Telia Smart Connect.

Faktura och betalning

Med EDI fakturering skickas dina fakturor automatiskt och direkt till företagets mottagande system för en effektivare och smidigare fakturahantering.

Här hittar du som företagskund hur du byter leveranssätt för dina fakturor till e-faktura.

I den här guiden kan du läsa om hur vi fakturerar samt vilka fasta och rörliga avgifter som gäller vid fakturering.

Övriga tjänster

I den här guiden kan du läsa om hur du bjuder in nya användare i Telia CloudHub.

Läs hur tilldelning av behörigheter går till i MyBusiness.

Tjänsten Telia E-legitimation har upphört. Redan utfärdade och levererade e-legitimationer och elektroniska ID-kort fortsätter att vara giltiga under sin giltighetstid. I den här guiden hjälper vi dig att avinstallera tjänsten Telia E-legitimation.

Fler tips!

Konferensbord med arbetande människor och datorer sett ovanifrån.

Se era tjänster i MyBusiness

I MyBusiness kan du felsöka, skapa supportärenden, hantera fakturor och följa dina beställningar. Allt på en och samma plats.

Se era tjänster i MyBusiness
Man med rött hår och skägg som tittar på en dator

Driftinformation

Få de senaste uppdateringarna om nätverksstatus. Här kan du spåra och övervaka eventuella störningar i ditt område, i realtid.

Driftinformation
Kvinna som sitter framför dator och tittar på skärmen.

IT-support för företag

Behöver du tillfällig eller löpande IT-support? Våra IT-experter hjälper till med allt från cybersäkerhet till Microsoft 365.

IT-support för företag

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00