MyBusiness
En företagsportal som ger dig full överblick och smidig hantering av dina tjänster hos oss.
Hantera produkter och tjänster samt se orderstatus och historik.
Överblicka produkter och tjänster, hantera användarbehörigheter.
Följ supportärenden, kommunicera med kundtjänst och se driftstatus.
MyBusiness ger dig full kontroll över dina Telia-tjänster. Du kan beställa och hantera abonnemang, följa ordrar och hantera användarbehörigheter eller enkelt skicka och följa upp supportärenden. Du får också tillgång till snabb och smidig fakturahantering, där du kan söka och filtrera fakturor samt exportera listor. Dessutom kan du bland annat:
Se surfsaldo och köpa extrasurf
Hitta puk-kod
Spärra simkort
Lägga till dataanslutningar
Se och exportera datakomrapporter
Byt leveranssätt för dina fakturor
Välj förmån (gäller Telia Pluskund)
Ta del av vår kom-igång-guide där vi samlat allt du behöver veta för att komma igång med MyBusiness på bästa sätt.
Det finns olika användartyper i MyBusiness. En Superuser som utses på ditt företag har det yttersta ansvaret för kontot. Utöver det finns en Huvudadministratör som kan göra allt som en Superuser kan, förutom att ändra i företagets inställningar. Både Superuser och Huvudadministratören kan bjuda in nya användare och ge dem behörighet att administrera de tjänster som behövs.
MyBusiness förenklar er fakturaadministration. Genom sök- och filterfunktionen hittar du snabbt rätt fakturor. Du kan söka på exempelvis telefonnumret och på abonnemang och ladda ner och exportera filtrerade listor. Du kan också se detaljerad information och söka efter specifika tjänster på en faktura.
MyBusiness är till för dig som hanterar flera av företagets abonnemang och tjänster. Om du endast vill få koll på och hantera ditt eget abonnemang rekommenderar vi tjänsten Telia at Work.
Behöver du hjälp att komma igång eller upplever du problem? Vår företagssupport har guider och kontaktinformation som snabbt hjälper dig fixa det som krånglar.