Vidarekoppla utan köfunktion i adminportalen – Telia Touchpoint

I den här guiden beskriver vi hur du vidarekopplar en svarsgrupp utan köfunktion i adminportalen.

Logga in på adminportalen

Gör dina ändringar i svarsgruppen genom att logga in på Telia Touchpoints adminportal.

En vidarekoppling utan aktiverad köstatus kan genomföras när:

  • Svarsgruppen är stängd.

  • Inga medlemmar svarar.

  • Alla medlemmar är upptagna eller utloggade.

Stängd svarsgrupp

Din svarsgrupp är stängd när de valda öppettiderna har passerat eller när du manuellt valt att stänga den. Hur du administrerar öppettider och stänger en svarsgrupp hittar du i guiden Schema och öppettider.

  1. Klicka på Svarsgrupper.

  2. Välj den svarsgrupp du vill vidarekoppla.

  3. Klicka på Inkommande samtal.

  4. Under När svarsgruppen är stängd klickar du på Koppla vidare samtalet till och anger önskat nummer eller kontakt.

  5. Klicka på Spara ändringar.

  6. Klart!

Inga medlemmar svarar

Vidarekopplingen går igenom när antalet ringförsök i svarsgruppen har passerat. Antal ringförsök kan du ange under Inkommande samtal.

  1. Klicka på Svarsgrupper.

  2. Välj den svarsgrupp du vill vidarekoppla.

  3. Klicka på Inkommande samtal.

  4. Under När svarsgruppen är stängd klickar du på Koppla vidare samtalet till och anger önskat nummer eller kontakt.

  5. Klicka på Spara ändringar.

  6. Klart!

Alla medlemmar är upptagna eller utloggade

Vidarekopplingen går igenom när alla medlemmar i svarsgruppen är upptagna i samtal eller utloggade.

  1. Klicka på Svarsgrupper.

  2. Välj den svarsgrupp du vill vidarekoppla.

  3. Klicka på Köinställningar.

  4. Under Alla medlemmar är upptagna eller utloggade klickar du på Koppla vidare samtalet till och anger önskat nummer eller kontakt.

  5. Klicka på Spara ändringar.

  6. Klart!

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00