Aktivera menystyrning – Telia Touchpoint

I den här guiden beskriver vi hur du aktiverar din menystyrning genom att ange knappval.

Ingångar och funktioner

Med menystyrning kan du automatiskt koppla ett inkommande samtal till en önskad ingång. Menystyrningens knappval kan koppla samtalet till följande ingångar och funktioner:

  • Svarsgrupp

  • Användare

  • Annan menystyrning

  • Telefonnummer

  • Röstbrevlåda

  • Repetera knappval

  • Öppettider (kräver inspelat besked för öppettider)

Personen som ringer in får ett antal knappval upplästa för sig och gör därefter det val som passar ärendet bäst.

Aktivera menystyrning

För att en menystyrning ska fungera behöver den först aktiveras. Du aktiverar menystyrningen genom att ladda upp ett välkomstbesked med information om de knappval inringaren kan göra för att nå önskad ingång.

Till exempel: ”
Hej och välkommen till [företagsnamn], för att komma till receptionen tryck 1, för att komma till verkstad tryck 2..”.

Ett välkomsbesked spelar du enklast in via Touchpoint-appen. Är du osäker på hur du gör för att spela in ett välkomstbesked kan du ta hjälp av guiden
Spela in och välj besked.

​​​​​​​Ställ in knappval

För att hantera menystyrningens knappval behöver du vara administratör i växeln. Du gör dina ändringar genom att logga in i Telia Touchpoints adminportal. Har du inte ett inlogg sedan tidigare kan du ta hjälp av guiden Skapa admin-konto för att sätta upp ett nytt.

Så här gör du för att ställa in knappval:

  1. Välj Menystyrning i den vänstra menyraden.

  2. Klicka på Knappval.

  3. Under Tryck väljer du vilka val du vill ska finnas i menystyrningen.

  4. När du gjort dina val behöver du ställa in Vidarekoppling/händelse. Här väljer du vart respektive knappval ska leda.

  5. Klicka på Spara ändringar.

  6. Klart!

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00