FIBERLÖSNINGAR FRÅN TELIA -
NYA MÖJLIGHETER FÖR DIN VERKSAMHET

UTNYTTJA DIGITALISERINGENS ALLA MÖJLIGHETER

En snabb och stabil uppkoppling blir allt mer affärskritisk. Tillgång till digitala verktyg och tjänster blir allt viktigare. Med bredband via fiber kan du koppla upp hur många olika enheter, system och program du vill - utan att behöva oroa dig för uppkoppling eller driftsäkerhet.


Med tillgång till molntjänster, sakernas internet (Internet of Things), blixtsnabb filöverföring och högupplösta videotjänster har du alla möjligheter att hitta nya kunder, jobba smartare och stärka din konkurrenskraft.

 

PRODUKTER FRÅN TELIA FÖR DIG MED FIBERANSLUTNING

SKAFFA FIBER FRÅN TELIA

Fastigheter med upp till åtta företagslokaler ansluter vi till vårt öppna fibernät Öppen Fiber.

Med fler än åtta företag i en fastighet erbjuder vi Telia Fiberanslutning, där Telia levererar både anslutning och tjänster.

ANSLUTEN OCH INTRESSERAD AV TELIAS FIBERLÖSNINGAR?

Ring vårt fiberteam på 020 422 422 (öppet vardagar 9–12, samt 13–16), mejla oss på telia-fiberteam@telia.com eller fyll i intresseformuläret nedan, så hjälper vi dig.

FRÅGOR OCH SVAR OM ATT BYTA FRÅN XDSL TILL FIBER

Kommer jag kunna fortsätta ringa om jag byter till bredbandstelefoni?

Du kan enkelt flytta med ditt eller dina nummer till bredbandstelefoni. Telia porterar då över numret från den tidigare leverantören till bredbandstelefonin och du kan fortsätta ringa som vanligt utan avbrott.

Vi har larm till lokalen. Vågar vi byta till fiber?

De flesta larm går över internet, och det spelar då ingen roll om det är via koppar eller fiber. Vissa larmlösningar kan dock vara kopplade till en larmcentral via telenätet. Kontakta din larmoperatör om du är osäker hur ditt larm fungerar. Om du har en larmlösning via telenätet och vill utnyttja Telia Bredbandstelefoni för larmförmedlingen måste du kontakta din larmleverantör och kontrollera så att det fungerar utan problem.

Vi rekommenderar:
Tala om för Telias säljare att du har ett larm och vill ha fasta telefonin parallellt med din nya bredbandstelefoni i en månad för att vara säker på att larmet fungerar som det ska.

Fungerar mitt kassasystem med fiber?

Använder du kassasystem via bredband i dag ska det inte vara något problem.
Använder du kassasystem via telejacket kan du antingen välja att ha kvar den fasta telefonin eller att gå över till bredbandstelefoni.
Vet du inte om ditt kassasystem går via telejacket eller via bredband kontakta din kassasystemsleverantör.

Vi rekommenderar:
Tala om för Telias säljare att du har ett Kassasystem och vill ha fasta telefonin/ADSL parallellt med nya bredbandstelefoni/fiber I en månad för att vara säker på att portering av telefoni fungerar. Porteringen brukar ta cirka 5–10 dagar efter det att installationen av fiber är klar.

Kan jag välja när jag flyttar kassasystemet?

I och med att du har kvar ditt ADSL parallellt så kan du själv välja den dag och tid som fungerar bäst för dig att flytta.

Vi rekommenderar:
Berätta för Telias säljare att du har ett kassasystem och vill ha kvar ADSL parallellt med fiber i en månad.