Din hyresvärd Mimer har upphandlat tv och streaming Start från Telia till alla hyresgäster. Tv-tjänsten ingår utan kostnad i hyran. Här hittar du beskrivning och vanliga frågor och svar om tv-tjänsten och hur du aktiverar och kommer igång.
Under hösten 2023 inleds byte av fibernätet från Fibra till Telia med varumärket Zitius. Bytet kommer att göras stegvis fram till mitten av 2024. Information om det kommer att finnas i ditt trapphus. Så snart din adress finns tillgänglig på zmarket.se och telia.se/aktivera är bytet genomfört till Zitius och du kan du aktivera din kostnadsfria tv-tjänst.
Är du redo att aktivera tv nu utan hjälp av frågor och svar? Gå då direkt till Aktivera tv.
Skulle du behöva mer hjälp kan du alltid ringa Telias support på 020-20 20 70 eller besöka Teliabutiken i Erikslund köpcentrum i Västerås.
Varför måste jag legitimera mig när jag kontaktar Telia?
Hos oss är det säkert
För din säkerhet, vi legitimerar alltid våra kunder i butik, via telefon eller på telia.se. Om du inte har möjlighet att legitimera dig med bank-id rekommenderar vi att du snarast möjligt beställer en personlig kod. Ring vår kundtjänst på telefonnummer 020-20 20 70. Vänta kvar tills du blir kopplad till en agent.
Det går även bra att besöka Teliabutiken i Erikslund köpcentrum i Västerås eller någon av våra andra butiker Butiker & återförsäljare - Telia.se. Där kan du legitimera dig med id-kort eller körkort.
Läs mer på telia.se/id.