Kom igång med Telia Smart Connect

Behöver du hjälp att komma igång med din växel? Här hittar du som användare och administratör allt som behövs för att komma igång med appen och webbgränssnittet för Telia Smart Connect.

Två mobiler som visar inloggningssidan och startsidan för Telia Smart Connect appen.

Steg 1: Ladda ner appen

I appen Telia Smart Connect hanterar du allt som har med er växel att göra – från personliga inställningar till överföring av samtal med mera.

Vy över Telia Smart Connects inloggningssida i appen.

Steg 2: Skaffa inloggningsuppgifter

Användarnamnet till Smart Connect-växeln är ditt mobilnummer. Skriv in ditt nummer med landsnummer som detta exempel: 46732750284.

Lösenord skaffar du enklast i appen Smart Connect. Välj Nytt lösenord, ange därefter ditt användarnamn och tryck på Skicka. Ett sms eller mejl kommer att skickas till dig med en länk, där du kan skapa ett nytt lösenord.

En mobiltelefon som visar startsidan av Smart Connect appen.

Steg 3: Kom igång med appen

Vill du lära dig lite mer om hur Smart Connect-växeln fungerar? I videolänken nedan hjälper vi dig att komma igång med appen och de viktigaste funktionerna för dig som användare.

Obs! Du kan göra inställningar i appen men du kan inte ringa eller ta emot samtal innan Telia har aktiverat växeln på ditt företag.

Ikon av en användare med ett kugghjul.

För dig som administratör

Ska du administrera och göra ändringar i växeln?
Här hittar du kom igång-instruktioner för hur du sätter upp ett samtalsflöde i Telia Smart Connect.

Bild på en datorskärm som visar gränssnittet för Telia Smart Connect.

Telia Smart Connect på datorn

Webbgränssnittet
I webbgränssnittet för Telia Smart Connect får du en bättre överblick och tillgång till fler funktioner i växeln. Webbgränssnittet är bra för dig som använder växeln mycket i det dagliga arbetet, exempelvis som administratör eller telefonist. Du loggar in via länken nedan och använder samma användaruppgifter som i mobilappen för att komma igång.

Softphone
Vill du ringa eller svara på inkommande samtal i webbgränssnittet behöver du som användare tillvalet Softphone. Från webbgränssnittet kan du dessutom ladda ner desktop-appen Softphone Webb och hantera samtal direkt i datorn.

Fler tips!

Konferensbord med arbetande människor sett ovanifrån

Hantera dina tjänster på MyBusiness

På MyBusiness kan du felsöka, skapa supportärenden, hantera fakturor och följa dina beställningar. Allt på en och samma plats.

Hantera dina tjänster på MyBusiness
Man i silhuett framför fönster

Guider för Telia Smart Connect

Vill du lära dig mer om hur Smart Connect-växeln fungerar? På vår guidesida för Telia Smart Connect hittar du svar på det mesta.

Guider för Telia Smart Connect
Kvinna som sitter framför dator och tittar på skärmen.

IT-support för företag

Behöver du tillfällig eller löpande IT-support? Våra IT-experter hjälper till med allt från cybersäkerhet till Microsoft 365.

IT-support för företag

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–17.

Från utlandet: +46 771 99 04 00