Överför samtal i softphone – Telia Smart Connect

Med tillvalet Softphone kan du som användare i växeln flytta ett pågående samtal till en kollega eller valfri kontakt i företagskatalogen.

Så här överför du ett samtal i webbgränssnittet

  1. Logga in i webbgränssnittet genom att gå till Telia Smart Connect.

  2. Välj kontakt i företagskatalogen (högra rutan).

  3. Du får nu tre val:
    Med retur – samtalet överförs till vald mottagare. Om mottagaren inte svarar återgår samtalet till dig.
    Utan retur – samtalet överförs till vald mottagare. Om mottagaren inte svarar hanteras samtalet efter mottagarens valda inställningar för tillgänglighetsstatus.
    Assisterad – samtalet med inringaren pausas och du får möjlighet att tala med mottagaren innan du väljer att koppla över samtalet eller gå tillbaka.

  4. Klart!

Så här överför du ett samtal i Softphone

  1. Öppna desktop-appen på din dator.

  2. Gå till Företagskatalog.

  3. Välj den kontakt du vill koppla till.

  4. Du får nu tre val:
    Med retur – samtalet överförs till vald mottagare. Om mottagaren inte svarar återgår samtalet till dig.
    Utan retur – samtalet överförs till vald mottagare. Om mottagaren inte svarar hanteras samtalet efter mottagarens valda inställningar för tillgänglighetsstatus.
    Assisterad – samtalet med inringaren pausas och du får möjlighet att tala med mottagaren innan du väljer att koppla över samtalet eller gå tillbaka.

  5. Klart!

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00