Hantera tillgänglighet i appen – Telia Smart Connect

I den här guiden beskriver vi hur du enkelt ställer in din tillgänglighet i appen Telia Smart Connect.

Logga in i appen

Genom att anpassa din tillgänglighet i växeln får den som ringer snabbt besked om varför du inte har möjlighet att svara. Du kan manuellt välja när din status ska börja gälla och när den ska återställas, eller låta växeln sköta det åt dig efter satta tider.

Börja med att öppna eller logga in i Smart Connect-appen på din mobila enhet. Har du inte appen sedan tidigare kan du ladda ner den här:

Ändra tillgänglighet

  1. Välj snabbvalet Tillgänglighet under din användarprofil.

  2. Du har nu möjlighet att välja din frånvarostatus:

    - Tillgänglig
    - Möte
    - Lunch
    - Semester
    - Upptagen
    - Frånvarande
    - Gått för dagen

  3. Välj tid när du vill att statusen återställs eller hur länge du kommer vara frånvarande.

  4. Klicka på Spara.

  5. Klart!

Hantera samtalsstyrning vid ändrad tillgänglighet

För att samtalen som inkommer ska mötas av ett besked eller styras rätt när du inte är tillgänglig behöver du ange det i inställningarna för tillgänglighet.

Detta behöver du bara göra en gång och därefter sparas ditt val du gjort för önskad frånvarostatus.

  1. Välj Tillgänglighet.

  2. Klicka på Inställningar.

  3. Välj den status du vill anpassa styrningen för.

  4. Du får nu dessa val:

    - Vid samtal – välj vart samtalet ska styra (direkt vidarekoppling).
    - Vid upptaget – välj vart samtalet ska styra om du är upptagen i annat samtal.
    - Frånvarobesked – välj om du vill att det ska spelas upp ett automatiserat besked som talar om din frånvarostatus.
    - Ljudmeddelande – välj ett inspelat ljudmeddelande som spelas upp när du har vald frånvarostatus.

  5. Klicka på Spara.

  6. Klart!

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00