Man med hörlurar och mobil framför en byggnad

Mobil som tjänst

Helhetslösning för företagets mobiler och surfplattor.

Man med hörlurar och mobil framför en byggnad

Säkert och cirkulärt

Att ständigt köpa ny hårdvara är varken tidseffektivt eller klimatsmart. Vi hanterar dina mobiler cirkulärt med service, reparation och återanvändning – och ser till att alla på företaget alltid har en fungerande mobil.

  • Enkelt att komma igång

  • Ingen investeringskostnad

  • Service och support för allt som händer

Christoffer Eriksson, Key Account Manager Telia

Var tredje företag väljer Mobil som tjänst

En av tre företagskunder hos Telia väljer redan idag Mobil som tjänst. Det är en enkel och effektiv helhetslösning för ert företags mobiltelefoni. Ni får de senaste mobilerna och surfplattorna till en fast månadskostnad och snabb support ifall ni skulle behöva hjälp med något.

Vi hjälper er med allt från inköp och uppstart till service, reparationer och byten. När det är dags tar vi hand om era gamla mobiler, vissa återvinns och andra får nytt liv – självklart på ett säkert och noggrant sätt.

Vill du prata med oss om Mobil som tjänst?

Lämna dina kontaktuppgifter så hör vi av oss och berättar mer.

Kvinna jobbar på tåg

Kostnadseffektiv tjänst för små och stora företag

Mobil som tjänst är en färdigpaketerad lösning för företag som vill ägna mer tid åt sin kärnverksamhet. Har ni höga krav och specifika behov så erbjuder vi även Mobil som tjänst Plus. Då anpassar vi hårdvara, tillval och tjänster efter er verksamhets specifika behov (avvikelser kan förekomma).

Kvinna på tunnelbaneperrong som tittar på sin mobiltelefon

Anpassad support

Vår support agerar utefter ditt företags uppsatta mobilpolicy, till exempel vem får beställa och för hur mycket, samt vilka abonnemang, system och applikationer som används. Support hjälper bland annat till med:

- Inställningar och funktioner
- Synkronisering av e­-post, kalender och kontakter
- Felsökning, service och felanmälan
- Rådgivning och support för att skapa konton eller återställa lösenord

Vybild över vatten

ISO-certifierad partner


Vi är stolta över att vara den första miljöcertifierade mobil-, bredbands- och fastnätsoperatören i Sverige. Detta innebär att vi kontinuerligt utvecklar vårt kvalitets- och miljöarbete, och blir granskade i det.

Återlämnade mobiltelefoner och surfplattor raderas, funktionstestas och bedöms. Givet skick kommer hårdvaran antingen kasseras enligt ISO-metoder, eller återbrukas. Vi tillhandahåller raderingscertifikat på begäran, för dig som är kund innebär det trygghet och transparens. 

Vår avvecklingsprocess sker i enlighet med ISO 9001 (kvalitet), ISO 14001 (miljö) och ISO 27001 (informationssäkerhet).

Funktioner som ingår

Mobil eller surfplatta

Välj en mobil eller surfplatta av de senaste modellerna. Alltid med fri leverans.

Asset Management

Administrera själv kostnadsställen, avtalstid och användarinformation för era mobiler och surfplattor.

Kundtjänst och support

En supportingång för alla användarfrågor om tjänsten som kan nås via telefon eller mejl.

Utbytesservice

Om olyckan är framme skickar vi en utbytesmobil dagen efter anmälan. 

Webbshop

Ett stort urval av mobiltelefoner, surfplattor och administrativa funktioner.

Säker återlämning

När ni inte längre behöver hårdvaran ger vi den nytt liv eller återvinner den på ett hållbart sätt. 

Monterat skal och skydd

Mobilen levereras monterad med skal och skärmskydd av hög kvalitet. 

Försäkring

Försäkring ingår med fast självrisk vid skador eller förlust.

Tillval

Telia Mobile Enrollment

Program för automatisk registrering av mobila enheter till ert eget MDM-/EMM-system. Kontakta oss för att aktivera tjänsten.

 Björn Sjögerås är operativ chef Capgemini i Skandinavien
En modern smartphone som kan hantera de senaste digitala tjänsterna är en hygienfaktor för oss.
– Björn Sjögerås, operativ chef Capgemini i Skandinavien.

Vill du prata med oss om Mobil som tjänst?

Lämna dina kontaktuppgifter så hör vi av oss och berättar mer.

Vanliga frågor och svar