Skaffa ny pin/puk-kod

Har du glömt bort din pinkod eller råkat spärra simkortet? Då behöver du slå in puk-koden. Om du tappat bort din puk-kod kan du se den på MyBusiness. Har du inget konto kan du kontakta vår kundtjänst för att få puk-koden skickad per brev. Det går även bra att fråga om din puk-kod i en Telia-butik eller hos någon av våra återförsäljare.

  1. Logga in på MyBusiness.

  2. Klicka på Hantera.

  3. Klicka på rubriken Mobil telefoni och välj ditt abonnemang.

  4. Under inställningar kan du klicka på Visa puk-kod.

Hitta din puk-kod

Puk-koden följer också med i det brev du får hem när du beställer en mobil. Du hittar koden på plastkortet som simkortet sitter fäst på vid leverans. Du kan också få puk-koden direkt i Telias butiker.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT