Felsök ditt mobila bredband
Om du inte får igång ditt mobila bredband på datorn kan det bero på flera olika saker. Här är en felsökningsguide.
- För att installera modemet på datorn behöver du vara administratör på din dator.
Här hittar du installationsguider för din router eller usb-modem.
-
Att ditt mobila bredband inte fungerar kan bero på att mobiltäckningen är bristfällig. Se vår driftinformation och hastighetskarta för att se hur bra täckning du har där du befinner dig.
- Kontrollera att det inte är andra modem eller routrar installerade på datorn.
- För Windows tar du bort dessa på Kontrollpanelen. Klicka på Lägg till/Ta bort program och rensa sedan bort de programvaror som tillhör tidigare modem.
- För Mac tar du bort dessa på Program och väljer att avinstallera eller kasta programmet i papperskorgen.
-
Kontrollera att ditt usb-modem eller router är uppdaterad.
-
Om datorn inte skulle känna av usb-modemet kan du prova att byta usb-port i datorn. Om det fortfarande inte fungerar, testa att starta om din dator.