Felsök ditt mobila bredband

Om du inte får igång ditt mobila bredband på datorn kan det bero på flera olika saker. Här är en felsökningsguide.

  1. För att installera modemet på datorn behöver du vara administratör på din dator.

    Här hittar du installationsguider för din router eller usb-modem.

  2. Att ditt mobila bredband inte fungerar kan bero på att mobiltäckningen är bristfällig. Se vår driftinformation och hastighetskarta för att se hur bra täckning du har där du befinner dig.

  3. Kontrollera att det inte är andra modem eller routrar installerade på datorn.
    • För Windows tar du bort dessa på Kontrollpanelen. Klicka på Lägg till/Ta bort program och rensa sedan bort de programvaror som tillhör tidigare modem.
    • För Mac tar du bort dessa på Program och väljer att avinstallera eller kasta programmet i papperskorgen.
  4. Kontrollera att ditt usb-modem eller router är uppdaterad.

  5. Om datorn inte skulle känna av usb-modemet kan du prova att byta usb-port i datorn. Om det fortfarande inte fungerar, testa att starta om din dator.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!

SÖK SUPPORT