Innan du börjar
För att aktivera Anslutning Klocka behöver en administratör eller användare med beställningsbehörighet i MyBusiness först beställa tjänsten till ditt abonnemang. När beställningen är klar kan du som användare av tjänsten påbörja aktiveringen.
Beställ Anslutning Klocka via MyBusiness (administratör)
Logga in på MyBusiness.
Gå in under fliken Hantera.
Välj det abonnemang du vill beställa Anslutning Klocka på. Det gör du genom att välja direkt i listan eller genom att söka på mobilnumret.
Gå in under Anslutna enheter.
Klicka på Beställ extra enhet.
Välj Anslutning Klocka.
Klicka på Beställ.
Klart! Anslutning Klocka är nu beställt på abonnemanget och användaren kan aktivera tjänsten via sin klock-app i mobiltelefonen.
OBS! Aktiveringen behöver ske inom 30 dagar från beställningstillfället, därefter behöver en ny beställning göras.
Beställer du via Service Desk Web?
Om ert företag hanterar abonnemang via Service Desk Web behöver ni inte göra någon aktivering via MyBusiness. Däremot behöver en administratör först tillåta aktivering av tjänsten Anslutning Klocka i Service Desk Web. När detta är gjort kan du som användare slutföra aktiveringen direkt i din klocka.
Är du osäker på vilket avtal ditt företag har, eller vilken typ av aktivering som krävs, kontakta din administratör eller avtalsansvarig för vägledning utifrån ert företags upplägg.