Försäkringsanmälan
Har din mobiltelefon fått en skada eller blivit stulen? Här hittar du information om Telia Försäkring och hur du gör för att anmäla ett försäkringsärende.

Skadad hårdvara
Har din hårdvara blivit skadad behöver du lämna in den till en Teliabutik eller en reparatör som är godkänd av Telia för att nyttja din försäkring hos oss. Det går också bra att göra en serviceanmälan online om du inte har möjlighet att besöka någon av våra butiker.
Börja med att göra en försäkringsanmälan och skapa sedan ett serviceärende eller lämna in din hårdvara för reparation. Försäkringsersättning får du genom reparation av produkten och går den inte att reparera ersätts du med en ny produkt (med ett värde upp till 15 000 kr ex. moms).
Gör en försäkringsanmälan
Försäkringsanmälan gör du via vår försäkringsmäklare Willis. Där kan du även följa ditt ärende och se status på din anmälan.
Frågor och svar
-
Vad gör jag om min mobiltelefon har försvunnit eller blivit stulen?
-
Vart kan jag vända mig vid frågor gällande skadeanmälan?
-
Vad täcker min försäkring?
-
Vad täcker inte min försäkring?