Frågor och svar gäller dig som har tv-box eller "tre hål i väggen". Är du redo att aktivera tv nu utan hjälp av frågor och svar? Gå då direkt till Aktivera tv.
Skulle du behöva mer hjälp kan du alltid ringa Telias support på 020-20 20 70 eller besöka Teliabutiken i Erikslund köpcentrum i Västerås.
Frågor och svar
-
Varför händer detta? Hur påverkar det mig?
-
Jag använder bara kabel-tv (tv med ”tre hål i väggen”). Hur blir det för mig?
-
När kan jag komma igång med Tv och streaming Start från Telia?
-
Hur aktiverar jag min tv-tjänst?
-
Hur kopplar jag i min tv-box?
-
Vad är skillnaden mellan kabel-tv och tv via fiber?
-
Var hittar jag mitt lägenhetsnummer?
-
Skickar Telia någon information till mig när jag aktiverat?
-
Vad är Telia Play och hur aktiverar jag det?
-
Hur kan jag se på tv i flera rum i bostaden?
-
Jag vill ha ett större utbud med fler kanaler. Hur gör jag?
-
Jag ska flytta från lägenheten. Vad behöver jag göra för att nästa hyresgäst ska kunna se på tv?
-
Jag är nyinflyttad och min tv fungerar inte. Vad gör jag?
-
Hur kan jag se vilka erbjudanden jag kan beställa på zmarket.se?
-
Jag har frågor om bytet till Zitius och Zmarket, var finns mer information?
-
Var vänder jag mig om jag har frågor?
Varför måste jag legitimera mig när jag kontaktar Telia?
Hos oss är det säkert
För din säkerhet, vi legitimerar alltid våra kunder i butik, via telefon eller på telia.se. Om du inte har möjlighet att legitimera dig med bank-id rekommenderar vi att du snarast möjligt beställer en personlig kod. Ring vår kundtjänst på telefonnummer 020-20 20 70. Vänta kvar tills du blir kopplad till en agent.
Det går även bra att besöka Teliabutiken i Erikslund köpcentrum i Västerås eller någon av våra andra butiker Butiker & återförsäljare - Telia.se. Där kan du legitimera dig med id-kort eller körkort.
Läs mer på telia.se/id.