Bild-och ljudproblem med Play+ i datorn

  1. Kontrollera att ditt bredband inte berörs av en aktuell driftstörning

    Du hittar aktuelll driftinformation här

  2. Uppdatera webbsidan

    Om du använder Internet Explorer uppdaterar du genom att trycka F5. Du kan även logga ut och logga in på nytt för att uppdatera webbsidan.  

  3. Säkerställ att du har ljudet påslaget på din dator och att ljudet är på i spelaren

    Testa om du får ljud via något annat program för att utesluta fel i datorn.

  4. Kontrollera att du har tillräcklig bandbredd på ditt bredband

    Detta gör du enkelt via Bredbandskollen. Rekommenderad bandbredd är 2 Mbit/s eller högre. Ju mer bandbredd som finns, desto bättre bildkvalitet får du.

    Om du använder mobilt bredband från Telia, kontrollera även täckning och aktuellt saldo. 

  5. Se till att du har rätt tekniska förutsättningar för att använda tjänsten

    Webbläsaren Google Chrome stödjer inte längre Microsoft Silverlight. För dig med PC rekommenderar vi tills vidare att du använder Internet Explorer eller Firefox. För dig med Mac rekommenderar vi Safari eller Firefox. Cookies och javascript behöver vara aktiverat.

  6. Stäng ner övriga program

    Dessa kan påverka bandbredden och datorns belastning. Om du surfar trådlöst, kontrollera om kvaliteten blir bättre om du använder nätverkskabel.

  7. Rensa cache och cookies

    Hur du gör detta beror på vilken webbläsare du har, men i regel finner du dem under fliken Verktyg.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT