Bild- och ljudproblem med Telia Play i datorn

  1. Kontrollera att ditt bredband inte berörs av en aktuell driftstörning

    Du hittar aktuelll driftinformation här

  2. Uppdatera webbsidan

    Om du använder Internet Explorer uppdaterar du genom att trycka F5. Använder du Safari trycker du cmd + R. Du kan även logga ut och logga in på nytt för att uppdatera webbsidan.  

  3. Säkerställ att du har ljudet påslaget på din dator och att ljudet är på i spelaren

    Testa om du får ljud via något annat program för att utesluta fel i datorn.

  4. Kontrollera att du har tillräcklig bandbredd på ditt bredband

    Detta gör du enkelt via Bredbandskollen. Rekommenderad bandbredd är 2 Mbit/s eller högre. Ju mer bandbredd som finns, desto bättre bildkvalitet får du.

    Om du använder mobilt bredband från Telia, kontrollera även täckning och aktuellt saldo. 

  5. Se till att du har rätt tekniska förutsättningar för att använda tjänsten

    Telia Play rekommenderar följande webbläsare:    

    • Microsoft Edge för Windows 10, som kan strömma i upp till 4K*
    • Internet Explorer 11 för Windows 8.1, som kan strömma i upp till 1080p

    Telia Play stöds också av Mozilla Firefox (v. 65+), Google Chrome (v. 75+) och Opera (v. 55+).

    *Att strömma i 4K kräver en anslutning som är kompatibel med HDCP 2.2 samt en skärm som stödjer 4K, en 7e generationens processor från Intel, och senaste uppdateringen från Windows. Kontakta tillverkaren av din enhet för att säkerställa att den uppfyller kraven.

  6. Stäng ner övriga program

    Dessa kan påverka bandbredden och datorns belastning. Om du surfar trådlöst, kontrollera om kvaliteten blir bättre om du använder nätverkskabel.

  7. Rensa cache och cookies

    Hur du gör detta beror på vilken webbläsare du har, men i regel finner du dem under fliken Verktyg.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT