Köpinformation

Här hittar du information om din beställning, leverans, retur och hur du går tillväga om du skulle ångra ditt köp.

Hur kan vi hjälpa dig med din beställning?

Ja, vi gör en kreditupplysning när du köper ett nytt eller förlänger ett befintligt abonnemang för att bedöma din betalningsförmåga.

Vi gör inte någon upplysning när du som befintlig kund köper en tilläggstjänst, som exempelvis Readly.

Vi använder Sergel för att göra kreditupplysningar och du får alltid en kopia från dem hemskickad några dagar efter att vi gjort en kreditprövning.

Du behöver vara myndig och ha fyllt 18 år för att kunna bli kund.

Nej, du kan inte teckna abonnemang hos oss om du har en betalningsanmärkning. Om du redan är kund och har ett eller flera befintliga abonnemang kan du behålla dem.

Du kan dock inte förlänga eller göra om villkoren för dem (exempelvis ta ut en ny mobil eller ta del av ett kampanjerbjudande).

Vi erbjuder en ungdomsrabatt på 50 kr/mån på mobilabonnemang för dig som är mellan 18-27 år (villkor gäller). Vi erbjuder för närvarande ingen studentrabatt, seniorrabatt eller pensionärsrabatt.

Leveranstiden varierar beroende på vilka tjänster du köper från oss. Vi gör alltid vårt bästa för att du ska få det du beställt så snabbt som möjligt. De flesta beställningar som görs innan kl 20.00 på vardagar levereras nästkommande dag.

Leveranser till Gotland (postnummer 620 00 – 629 99) och vissa delar av Norrland (postnummer 830 00 – 999 99) kan ta lite längre tid.