Telia WAN
Ethernettjänst för er som bygger ett eget företagsnät.
Oslagbar geografisk täckning
Vi har koll på den senaste tekniken
Anpassningsbar trafik och konfiguration
För att kollegor och partners ska kunna samarbeta från olika orter eller länder måste ni ha ett nät som fungerar.
Ett WAN måste kunna hantera telefoni, data, video och applikationer. Dessutom flyttas fler av dessa funktioner till molnet. Det leder till att ditt WAN blir mer kritiskt för verksamheten.
Telia WAN förser er med accesser och förbindelser, medan ni själva tar hand om design och konfigurering av företagsnätet. Virtuella LAN och realtidstrafik för IP-telefoni och videokonferens är några tillämpningar som fungerar bra på den här plattformen.
Det är bättre att fokusera på din kärnverksamhet. Vill du veta mer om Telia WAN eller göra en beställning?
Telia WAN är rätt lösning om ni vill skapa företagsnät med hjälp av ett skalbart stomnät på OSI lager 2, som också har möjlighet till mobil anslutning. Tjänsten passar alla typer av företag som vill ha mer kontroll över sin trafik. Med de fyra olika trafikklasserna får ni full kontroll över prestanda även när du blandar olika trafikslag i ditt nät. Det gör det enklare att optimera nätlösningen.
Om ni vill nå internet via er Telia WAN-lösning ansluter vi en av förbindelserna till Telias kvalitativa internettjänst ProLane. Denna fasta internetanslutning har det som krävs för ett kraftfullt, internetbaserat verksamhetsstöd i hela organisationen. Tjänsten Telia Cloud Connect ger dig en säker och kvalitativ koppling till molntjänster som Microsoft Azure, Amazon Direct Connect och Google. Självklart kan Cloud Connect även ge er dessa kopplingar mot Telias molnbaserade tjänster.
Ingen annan leverantör av kommunikationslösningar kan mäta sig med Telia när det gäller geografisk täckning. Vårt nationella stomnät har noder på över 5 000 orter över hela landet. Det gör Telia WAN till en utmärkt lösning, oavsett hur spridd din verksamhet är.
Access till Telias Ethernet-nät
Förbindelse mellan två portar i Telias Ethernet-nät
Servicenivåavtal med basservice
Tillvalstjänster
Trafikklass Standard (BE+); för e-post, webb och annan normal trafik
Trafikklass Kritisk (BC+); för kritiska dataapplikationer med lågt värde på paketförlust
Trafikklass Realtid 1 (RT1); passar för röstapplikationer och annan realtidstrafik, IP-telefoni och liknande med låg fördröjning och paketförlust
Trafikklass Realtid 2 (RT2); passar för högupplöst videokonferenstrafik
Fiberanslutning (1Gbit/s, 10Gbit/s och 100Gbit/s)
Mobilanslutning (upp till 50Mbit/s)
I tjänsten ingår basservice med följande villkor:
Avtalad servicetid: Helgfria vardagar klockan 07.30–18.00
Garanterad åtgärdstid: 12 timmar
Högre servicenivå kan väljas som tillval. Du kan kombinera en garanterad åtgärdstid på 12, 8 eller 4 timmar med följande servicetider:
Helgfria vardagar 07.30 till 18.00 / Alla dagar 07.30 till 18.00
Helgfria vardagar 07.30 till 24.00 / Alla dagar 07.30 till 24.00
Helgfria vardagar 00.00 till 24.00 / Alla dagar 00.00 till 24.00
Internetaccess via Telia ProLane (endast fiberaccess)
Privat koppling till molntjänster via Telia Cloud Connect
Utökad servicenivå
Arbete i fastighetsnät (ARBIFAS)
Nätdesign, konsultation
Trafikklasser
Tillsammans med Telia jobbade vi fram ett bra koncept som möter alla våra uppkopplingsbehov.
Behöver du hjälp med att hitta rätt lösning för ditt företag? Våra rådgivare hjälper dig gärna med att identifiera dina behov och föreslå en lämplig lösning.