Kvinna framför dator

Genesys Cloud

En världsledande kontaktcentertjänst i molnet att utveckla företagets kundservice med idag och i framtiden.

Kvinna framför dator
  • Allt på ett ställe

    Samla alla kontaktkanaler och verktyg i en tjänst, i ett webbgränssnitt.

  • Säkert och tillgängligt

    Kundtjänst i trygga händer med certifieringar och imponerande driftstatistik.

  • Skalbar molntjänst

    Flexibel för alla företag med integrationer och öppna gränssnitt.

Vill du veta mer om hur Genesys Cloud kan hjälpa din verksamhet?

Fyll i dina kontaktuppgifter så kontaktar vi dig så snart som möjligt.

Licensalternativ och uppgraderingsmöjligheter

Genesys Cloud CX 1

Detta alternativ lämpar sig för kundservice via telefon. Här ingår generöst med kapacitet för talsvar, datalagring (röstinspelning), återuppringning (callback) och API:er för olika integrationer mot externa system.

Bland funktionerna finns:

  • Telefonsamtal

  • Återuppringning

  • Telemarketingkampanjer

  • Inspelning

  • Växelfunktioner

  • Talsvar med möjlighet att bygga voice bots och andra integrationer

  • Realtidsövervakning och statistik

  • AI-baserad styrning respektive agentstöd under och efter kunddialog

Genesys Cloud CX 2

I detta alternativ ingår allt i Genesys Cloud CX 1 men här tillkommer också möjlighet att ge kundservice via en stor mängd olika digitala kanaler (e-post, meddelandetjänster) och styra in dessa till din organisation – så kallad omnichannel. I detta alternativ ingår även ett kunskapssystem där företaget kan samla information som både kunder och anställda har hjälp av.

Bland funktionerna finns:

  • Allt från Genesys Cloud CX 1

  • E-post

  • Messaging (exempelvis Messenger, WhatsApp, Instagram, X)

  • Kunskapssystem

  • Möjlighet att bygga digitala botar

  • AI-baserad styrning, agentstöd under och efter kunddialog, samt proaktiv service på webben

Genesys Cloud CX 3

I vårt mest kompletta alternativ så ingår allt i Genesys Cloud CX 1 och CX 2, och till detta läggs sedan en mängd funktioner för hantering av det viktigaste för kundservicen – er personal. Genom en sammanhängande svit av funktioner kan utbildning, utvärdering, tävlingar och schemaläggning bli en helhet som stärker engagemanget i organisationen.

Bland funktionerna finns:

  • Allt från Genesys Cloud CX 1 och CX 2

  • Bemanningsplanering

  • AI-baserad prognostisering för bemanningsplaneringen

  • AI-baserad analys för att identifiera trender, sinnesstämningar och viktiga ämnen bland alla kundärenden

  • Kundenkäter

  • Coaching

  • Gamification, skapa engagemang via tävlingar, topplistor, poängsamling, med mera.

Demo: Upplev Genesys Cloud CX på egen hand

I denna interaktiva demo kan du själv testa hur Genesys Cloud CX fungerar för olika roller som agent, teamledare eller administratör av tjänsten.

Vanliga frågor och svar