

Vanliga frågor och svar
Telias pris för Microsoft licenser bygger på Microsofts riktpriser för licenser och tjänster, vilket innebär att Telias priser justeras efter den prissättning som Microsoft ändrar.
Nej, prishöjningen gäller endast för licenser med en bindningstid på 12 eller 36 månader med månatlig betalning. Licenser med andra betalningsfrekvenser påverkas inte av denna prishöjning.
Ja, kunder kan välja att ändra sin betalningsplan från månatlig till årlig betalning med förskottsbetalning, vilket är prissatt 5% lägre än den uppdaterade månatliga betalningsplanen. Du har möjlighet att ändra betalningsplan i samband med att din bindningstid löper ut. Kontakta din ansvarige säljare eller ring oss på 90 400 så hjälper vi dig att ändra din betalningsplan.
Du kommer se det på den nästkommande fakturan efter att din bindningstid för den berörda licensen går ut.
Du kan enkelt se när din bindningstid löper ut genom att logga in på Telias Microsoft-portal CloudHub och klicka på Mina Tjänster-> Microsoft 365 CSP Direct -> Prenumerationer. Under fliken Status kan du se vilket datum bindningstiden för licensen löper ut.
Du kan logga in på Telias Microsoft-portal CloudHub och klicka på Mina Tjänster-> Microsoft 365 CSP Direct -> Prenumerationer. Prishöjningen gäller de licenser som har Prenumerationsperiod 12 Månader eller 36 Månader och Betalningsfrekvens Månatlig.
Du kan kontakta oss på 0771–32 99 99 eller på support.molntjanster@telia.se, så hjälper vi dig vidare att komma in på CloudHub.
Du kan kontakta din ansvarige säljare eller kontakta Telia på 90 400 om du har frågor eller behöver hjälp.