Frågor och svar gäller dig som har tv-box med Mimer från Telia. Är du redo att aktivera tv nu utan hjälp av frågor och svar? Gå då direkt till Aktivera tv. 

Skulle du behöva mer hjälp kan du alltid ringa Telias support på 020-20 20 70 eller besöka Teliabutiken i Erikslund köpcentrum i Västerås.

Frågor och svar

Varför måste jag legitimera mig när jag kontaktar Telia?

Hos oss är det säkert

För din säkerhet, vi legitimerar alltid våra kunder i butik, via telefon eller på telia.se. Om du inte har möjlighet att legitimera dig med bank-id rekommenderar vi att du snarast möjligt beställer en personlig kod. Ring vår kundtjänst på telefonnummer 020-20 20 70. Vänta kvar tills du blir kopplad till en agent.

Det går även bra att besöka Teliabutiken i Erikslund köpcentrum i Västerås eller någon av våra andra butiker Butiker & återförsäljare - Telia.se. Där kan du legitimera dig med id-kort eller körkort.

Läs mer på telia.se/id.