Frågor och svar gäller dig som har tv-box med Mimer från Telia. Är du redo att aktivera tv nu utan hjälp av frågor och svar? Gå då direkt till Aktivera tv.
Skulle du behöva mer hjälp kan du alltid ringa Telias support på 020-20 20 70 eller besöka Teliabutiken i Erikslund köpcentrum i Västerås.
Frågor och svar
-
Jag har tv från Telia sedan tidigare. Behöver jag göra något?
-
Hur tar jag reda på om min tv-tjänst redan är aktiverad?
-
Behöver jag byta tv-box när jag aktiverat?
-
Hur aktiverar jag min tv-tjänst?
-
Varför ser det ut som att jag beställt en ny tv-tjänst i bekräftelsen efter aktivering?
-
Om jag inte har använt Telias tv-tjänst sen tidigare, hur kopplar jag i min tv-box?
-
Vad är Telia Play och hur aktiverar jag det?
-
Jag vill ha ett större utbud med fler kanaler. Hur gör jag?
-
Jag ska flytta från lägenheten. Vad behöver jag göra för att nästa hyresgäst ska kunna se på tv?
-
Vad är skillnaden mellan kabel-tv och tv via fiber?
-
Var hittar jag mitt lägenhetsnummer?
-
Skickar Telia någon information till mig när jag aktiverat?
-
Hur kan jag se på tv i flera rum i bostaden?
-
Jag är nyinflyttad och min tv fungerar inte. Vad gör jag?
-
Hur kan jag se vilka erbjudanden jag kan beställa på zmarket.se?
-
Jag har frågor om bytet till Zitius och Zmarket, var finns mer information?
-
Var vänder jag mig om jag har frågor?
Varför måste jag legitimera mig när jag kontaktar Telia?
Hos oss är det säkert
För din säkerhet, vi legitimerar alltid våra kunder i butik, via telefon eller på telia.se. Om du inte har möjlighet att legitimera dig med bank-id rekommenderar vi att du snarast möjligt beställer en personlig kod. Ring vår kundtjänst på telefonnummer 020-20 20 70. Vänta kvar tills du blir kopplad till en agent.
Det går även bra att besöka Teliabutiken i Erikslund köpcentrum i Västerås eller någon av våra andra butiker Butiker & återförsäljare - Telia.se. Där kan du legitimera dig med id-kort eller körkort.
Läs mer på telia.se/id.