Inget fel utan RGW

  1. Koppla bort eventuell router

    Anslut en nätverkskabel direkt från port 1 på ditt modem till din dator. Fungerar det bättre då vänder du dig till routertillverkaren för support. 

  2. Ta bort nätverkskabeln

    Dra ut nätverkskabeln till din dator och stoppa sedan in den på nytt.

  3. Kontrollera brandväggsinställningar

    Felaktiga brandväggsinställningar kan blockera datatrafik. Brandväggar uppdateras ofta regelbundet och det kan därför skett förändringar utan att du aktivt ändrat något.

    Du kan också tillfälligt prova att inaktivera din brandvägg. Tänk dock på att det alltid innebär en större risk att surfa utan brandvägg.

  4. Gör en fabriksåterställning av ditt modem

    Detta gör du genom att hålla inne resetknappen tills dess att modemet slocknar. Använd ett tunt föremål såsom en penna eller ett gem för att komma åt knappen. 

  5. Prova med en annan dator/surfplatta/mobil

    Om anslutningen då fungerar ligger problemet förmodligen i den första enhet du testade med.

SÖK SUPPORT