Inget fel utan RGW

  1. Koppla bort eventuell router

    Anslut en nätverkskabel direkt från port 1 på ditt modem till din dator. Fungerar det bättre då vänder du dig till routertillverkaren för support. Du är också välkommen att kontakta vår premiumsupport.

  2. Ta bort nätverkskabeln

    Dra ut nätverkskabeln till din dator och stoppa sedan in den på nytt.

  3. Kontrollera brandväggsinställningar

    Felaktiga brandväggsinställningar kan blockera datatrafik. Brandväggar uppdateras ofta regelbundet och det kan därför skett förändringar utan att du aktivt ändrat något.

    Du kan också tillfälligt prova att inaktivera din brandvägg. Tänk dock på att det alltid innebär en större risk att surfa utan brandvägg.

  4. Gör en fabriksåterställning av ditt modem

    Detta gör du genom att hålla inne resetknappen tills dess att modemet slocknar. Använd ett tunt föremål såsom en penna eller ett gem för att komma åt knappen. 

  5. Anslut en annan dator till modemet

    Om det fungerar ligger felet i din dator, du kan då kontakta vår premiumsupport.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Tack för ditt bidrag!

cf-close-icon cf-add-round-icon cf-remove-round-icon cf-star-icon cf-check-icon

SÖK SUPPORT