Betalsätt och leveranssätt

E-faktura 

Har du e-faktura kommer fakturan elektroniskt till din internetbank och ingen fakturaavgift tillkommer. Du godkänner fakturan manuellt för betalning. Det är ett flexibelt alternativ eftersom du kan ändra eller ta bort betalningen fram till uttagsdatum, göra uppehåll eller avbryta när som helst. Inga uppgifter gällande ditt bankkonto behöver lämnas ut till Telia, detta är en överenskommelse helt mellan dig och din bank. 

Kombinerar du e-faktura med automatisk betalning behöver du inte godkänna betalningen. Tjänsten innebär att banken bevakar och utför betalningen på förfallodagen. De flesta bankerna erbjuder denna tjänst - läs mer på din internetbank. 

Autogiro 

Du ansöker om autogiro i din internetbank. Om du saknar internetbank kan du beställa autogiro via Telia. Du får en avisering via sms till din mobil, när din faktura finns uppladdad på telia.se/mitt-telia. Beloppet dras sen automatiskt på förfallodagen. Sms:et skickar vi till det mobilnummer du har angett som kontaktnummer hos oss på Telia. Kontrollera att det är rätt nummer du har angett som kontaktnummer på Mitt Telia, innan du anmäler autogiro. Med autogiro och sms-avisering betalar du ingen fakturaavgift.

Om ditt kontaktnummer inte stämmer eller saknas, kommer du att få en pappersfaktura istället för ett sms, och då tillkommer en avgift för pappersfakturan.

Om du har hemtelefoni via telejacket (Telia Bas) kan du inte använda denna kombination. 

Pappersfaktura, betala manuellt

Om du vill få hem en pappersfaktura varje månad och betala manuellt tillkommer en fakturaavgift

Du kan inte kombinera Autogiro via Telia med e-faktura 

SÖK SUPPORT