FÖR ATT ALLA ÄR LIKA OLIKA

Skaffa ett nytt mobilabonnemang och en ny mobiltelefon. Beställ och koppla in tv eller prova ett nytt spännande tv-paket. Teckna bredband, eller byt till en högre hastighet. Och varför inte komplettera med ett mobilt bredband som du tar med dig vart du vill? Testa oss i 30 dagar!

Erbjudande
  • Teckna ett nytt mobilabonnemang med en mobiltelefon

    Testa oss i 30 dagar är kopplat till abonnemanget men självklart kan du även ta tillfället i akt och utforska den där mobilen som du har varit nyfiken på.

  • Teckna bredband eller byt till en högre hastighet

     Skaffa ett supersnabbt och stabilt 4G-bredband som kompletterar ditt hem. Eller testa att byta till en högre hastighet.

  • Beställ tv från Telia med alla dina favoritkanaler

     Med vårt stora utbud av program, serier och filmer blir ditt tv-tittande flexibelt och anpassat efter dina behov.

  • Retur

    Testa oss i 30 dagar gäller privatpersoner vid köp via telia.se, Telias butiker och kundtjänst. Om du mot all förmodan skulle ångra ditt köp, ring kundtjänst eller besök en av Telias butiker senast 30 dagar från inkopplingsdatum.


    Produkter ska returneras i originalkartong med originalinnehåll, utan synliga repor eller andra kosmetiska skador. Abonnemang och tjänster avslutar eller ändrar du enkelt.

Vad kan jag testa?

Abonnemang och tjänster samt hårdvaror som köps tillsammans med ett abonnemang eller en tjänst. Hårdvaror som ingår i Testa oss: mobiltelefon, surfplatta, tv-box, router, trådlös-tv och inspelningsbar tv-box.

Vad kan jag inte testa?

Tv-paket från Viasat, Refill kontantkort, Mobilt bredband kontantkort, hårdvaror som köps utan abonnemang, tv-apparater, Sonos-produkter samt tillbehör som högtalare eller hörlurar som köpts separat. I dessa fall gäller ordinarie ångerrätt.

Installation av nät omfattas inte heller av Testa oss. När du förlängt eller köpt ett nytt mobilt abonnemang med en mobiltelefon kan du inte ändra datamängd.

Hur många gånger kan jag använda Testa oss?

Alla privatkunder får ta del av möjligheten att testa Telia i 30 dagar en gång per år (12 månadersperiod) per produktslag (mobilt, fast telefoni, fast bredband, tv, Play+).

Var kan jag nyttja Testa oss?

Testa oss gäller vid köp via telia.se, Telias butiker och kundtjänst. Gäller ej hos återförsäljare.

Från vilket datum gäller de 30 dagarna?

Det är 30 dagar från abonnemangets/tjänstens inkopplingsdatum eller datum då abonnemanget/tjänsten ändrats som gäller.

Hur gör jag om jag ångrar mig?

Kontakta någon av Telias butiker eller kundtjänst inom testperioden för att avsluta ditt abonnemang/tjänst. Vi återbetalar det du har betalt för att testa oss, med följande undantag: trafik till och i utlandet, betal- och innehållstjänster t.ex. videofilmer, pay-per view, röstning via SMS eller samtal, extraköp av surfmängd. Eventuella tillbehör eller tjänster som du fått på köpet returnerar du. Övriga tillbehör som du köpt så som headset, mobilskal etc. behåller du.

Vad är en godkänd retur?

Hårdvaror ska returneras i originalkartong, inte ha några synliga repor eller andra kosmetiska skador, skärmen ska vara hel, batteriet ska finnas med i kartongen eller i hårdvaran, hörlurar, manual, laddare och sladdar ska finnas med i kartongen. Följesedeln som följde med varan ska också bifogas. Har köpet gjorts via Telias butik ska kvittot visas upp.

Vad händer med tjänster eller tillbehör som ingått kostnadsfritt vid kampanjer?

Tjänster och tillbehör ska också returneras.

Vilka undantag finns det?

 Hårdvaror utan abonnemang, tv-paket från Viasat, kontantkort, Telia Sense månadsavgift, installation av nät samt tillbehör som köpts separat ingår inte i Testa oss i 30 dagar. I dessa fall gäller ordinarie ångerrätt.

Möjligheten att testa gäller privatpersoner som nytecknar, förlänger eller förändrar ett befintligt abonnemang efter 20/10 2014.

Testa oss gäller även tillhörande hårdvara (mobiltelefon, surfplatta, tv-box) som samtidigt köps för att testa våra tjänster. Max en gång per år och produktslag (mobilt, fast telefoni, fast bredband, tv, Play+).

Är du inte nöjd kan du inom 30 dagar ändra dig, lämna tillbaka allt och få pengarna tillbaka, dock ej för trafik till och i utlandet, betal- och innehållstjänster samt köp av extra datamängd. Tv-paket från Viasat, kontantkort samt nätinstallation omfattas ej av möjligheten att testa.