Felkoder för tv

Vad betyder felkoderna i din tv-box? Nedan hittar du de vanligaste felkodernas betydelse och förslag på åtgärder. Du kan också starta en felsökning

Felkod-502

Kommunikationsfel

  1. Tryck på knappen Menu på din fjärrkontroll.
  2. Välj Inställningar.
  3. Välj Felsökning.
  4. Starta om din tv-box när felsökningen är klar.

 

Felkod-602-613

Kommunikationsfel

  1. Tryck på knappen Menu på din fjärrkontroll.
  2. Välj Inställningar.
  3. Välj Felsökning.
  4. Starta om din tv-box när felsökningen är klar.

 

Felkod-701

Hårddiskproblem

  1. Starta om din tv-box.
  2. Försök igen.

 

Felkod-702

Hårddiskproblem

  1. Välj att du vill göra en kontroll och felrättning av hårddisken när frågan dyker upp.
  2. Tv-boxen tar då bort eventuellt skadade inspelningar samtidigt som den startar om.

 

Felkod-703

Hårddiskproblem

  1. Välj att du vill göra en kontroll och felrättning av hårddisken när frågan dyker upp.
  2. Tv-boxen tar då bort eventuellt skadade inspelningar samtidigt som den startar om.

 

Felkod-711

Fel vid uppstart

Felet kan bero på att din tv-box är ihopkopplad med en router som inte är från Telia.

Kontrollera att du använder en wifi-router från Telia (kolla på lappen på undersidan).
Felet ligger vanligtvis någonstans mellan tv-boxen och routern. Du kan felsöka din tv online eller kontakta oss.

 

Felkod-712

Fel vid uppstart

  1. Gör en fabriksåterställning av din router.
  2. Starta om tv-boxen.
  3. Testa igen.

Du kan också testa att ansluta din router direkt till tv:n via kabeln. Kontakta kundtjänst om inget av ovanstående fungerar.

 

Felkod-713

Fel vid uppstart
Kontrollera din internetanslutning och försök igen.

 

Felkod-714

Fel vid uppstart

  1. Prova att ansluta din tv-box direkt till modemet/routern.
  2. Använder du redan kabel kan du testa att byta till en annan kabel.
  3. Kontrollera din internetanslutning. 

Kontakta kundtjänst om inget av ovanstående fungerar.

 

Felkod-715

Fel vid uppstart

  1. Starta om routern/modemet.
  2. Vänta till alla utrustning har kontakt med internet.
  3. Starta om tv-boxen och försök igen. 

 

Felkod-6002

Uppspelningen av filmen misslyckades

  1. Kontrollera att du är ansluten till internet.
  2. Försök igen.

Kontakta kundtjänst om problemet kvarstår. 

 

Error-1

Fel vid uppstart av tv-box

  1. Koppla ur nätverkskabeln ur tv-boxen och koppla in den i din dator för att kontrollera att den fungerar.
  2. Kontrollera att övriga kablar är oskadda.
  3. Koppla in tv-boxen till modemet med hjälp av nätverkskabeln. Det är viktigt att nätverkskabeln är ansluten direkt från tv-boxen till modemet utan andra inkoppla enheter emellan.
  4. Flytta nätverkskabeln till en annan port på modemet.
  5. Koppla ur din trådlösa router och gör en fabriksåterställning. Låt den starta upp helt och koppla sedan in tv-boxen igen.

 

Error-2

Fel vid uppstart av tv-box

  1. Koppla ur nätverkskabeln ur tv-boxen och koppla in den i din dator för att kontrollera att den fungerar.
  2. Kontrollera att övriga kablar är oskadda.
  3. Koppla in tv-boxen till modemet med hjälp av nätverkskabeln. Det är viktigt att nätverkskabeln är ansluten direkt från tv-boxen till modemet utan andra inkoppla enheter emellan.
  4. Flytta nätverkskabeln till en annan port på modemet.
  5. Koppla ur din trådlösa router och gör en fabriksåterställning. Låt den starta upp helt och koppla sedan in tv-boxen igen.

 

Error-3

Fel vid uppstart av tv-box

  1. Kontrollera att tv-boxen är ansluten direkt till modemet utan andra inkopplade enheter emellan.
  2. Gör en fabriksåterställning av din trådlösa router.
  3. Gör en Reset Software av din tv-box.
  4. Testa därefter att koppla in tv-boxen igen.

 

Error-4

Fel vid uppstart av tv-box

  1. Starta om din tv-box.
  2. Gör en fabrikståterställning av din trådlösa router.
  3. Testa igen. Gör en fabriksåterställning av din tv-box om det fortfarande inte fungerar.
  4. Kontakta kundtjänst om ovanstående inte hjälper.

 

Play+

Felkoder för Play+ hittar du här.

 

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Tack för ditt bidrag!

cf-close-icon cf-add-round-icon cf-remove-round-icon cf-star-icon cf-check-icon

SÖK SUPPORT