Byt till Telia

Oavsett om du är singel, storfamilj eller har utflugna barn så har vi lösningar som passar dig.

Våra mobilabonnemang - bättre än någonsin

  • Sveriges snabbaste mobilnät
  • Fri surf Social i hela EU/ESS
  • Dela abonnemang med familjen

Fast men ändå flexibel telefoni

  • Prisavtal för alla behov
  • En mängd kostnadsfria och smarta tilläggsfunktioner
  • Koppla hemnummer till mobiltelefonen

Koll på kostnaderna med kontantkort

  • Koll på kostnaderna
  • Slipp bindningstid och fakturor
  • Ladda enkelt på den surfmängd du behöver

Byt till Telia

Mobilabonnemang

  1. Välj mobil och/eller mobilabonnemang
  2. När du beställer väljer du att Behålla ditt nummer eller Beställa nytt nummer.
  3. Väljer du att behålla ditt nummer så får du ett sms till din mobil. Fyll i koden för att bekräfta ditt nummer.
  4. Vi skickar ditt avtal till dig.

Eftersom vi bl.a. behöver få ok från din nuvarande mobiloperatör så tar det ca 5 arbetsdagar innan ditt mobilnummer flyttas över till Telia. I din bekräftelse från oss står datum och tidpunkt för flytten.

Mobilabonnemnang Mobiltelefoner

Kontantkort

Behåll ditt nuvarande telefonnummer
Har du ett kontantkort hos en annan operatör och vill behålla ditt telefonnummer kontantar du vår kundtjänst eller en butik för att få hjälp.

Nytt telefonnummer
Beställ ett Telia Kontantkort startpaket – alltid 0 kr på telia.se.

  1. Du får hem ett simkort med ditt telefonnummer.
  2. För att kortet ska fungera måste du ladda kontantkortet på telia.se/ladda.
  3. Völj om du vill registrera ditt kontantkort
  4. Med appen Telia Ladda hanterar du enkelt ditt/dina kontantkort.

Det finns flera fördelar med att registrera ditt kontantkort:

  • Du kan använda det utomlands och får fri roaming i EU/EES
  • Du kan aktivera talsvar på ditt kontantkortsnummer
  • Du kan själv administrera ditt kontantkort på Mitt Telia

Kontantkort

Fast telefoni

Fyll i en beställningsblankett eller kontakta oss för att beställa överflyttning av ditt fasta abonnemang till Telia.

Bra att veta:

  • Ibland behöver vi en fullmakt från dig för att begära över ditt telefonnummer och avsluta ditt abonnemang hos din operatör.
  • Vi kan bara ta över ett telefonnummer som är i drift hos din operatör. Avsluta därför inte ditt abonnemang själv.
  • Det är viktigt att du är ute i god tid, helst 3-4 veckor innan överflyttningen från din nuvarande operatör.

Beställningsblankett

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!

close information navigation-arrow-down navigation-arrow-right panic playbutton