Problem med Netflix i tv:n

För att använda Netflix i din tv behöver du ett Netflix-konto, en internetuppkoppling, Telias tv-tjänst och tv-boxen Arris VIP 4302. Om du upplever problem med Netflix i din tv, gör då följande: 

Har du problem med att starta Netflix i din tv kan du behöva starta om din tv-box. Det gör du genom att dra ut strömsladden, vänta i 5 sekunder och sedan återansluta den.

Kontrollera att ditt bredband inte berörs av en aktuell driftstörning.

Prova att logga in direkt på Netflix hemsida. Har du glömt ditt lösenord kan du be om ett nytt. 

Kontrollera att tv-boxen är ansluten till din wifi-router eller uttaget i väggen. På vissa stadsnät finns tekniska begränsningar som gör att tjänsten inte fungerar (om du använder en medieomvandlare med styrda portar kan Netflix inte kommunicera med servern).

Generella frågor om Netflix

Har du generella frågor om ditt Netflix-konto så hittar du svar på vanliga frågor och problem här.

SÖK SUPPORT