Fastighetsnät saknas till din bostad

Om du har beställt tjänster från Telia och fastighetsnät saknas till din bostad måste detta åtgärdas inom 30 dagar*, innan tekniker kan slutföra sitt arbete. Information om hur du går tillväga finner du nedan.    *Telia förbehåller sig rätten att makulera din beställning, om ombokning av tekniker ej skett inom 30 dagar. 

Om du bor i villa/radhus

Kontakta en lokal grävfirma för grävning från avlämningspunkt (2) till anslutningspunkt (6). Därefter behöver du kontakta elektriker som utför dragning av kanalisationen. Även borrning i fasaden, vid anslutningspunkten (6), måste göras. (Om du bor i en samfällighet, kontakta ansvarig för att ta reda på vad som gäller hos er.)

Du som kund ombesörjer all borrning själv och står för kostnad av arbetet som både grävfirma och elektriker utför.

Om du, innan grävning, är osäker på hur övriga ledningar (vatten/el) ligger i marken, kan du besöka ledningskollen.se.

Om du bor i lägenhet

Ta kontakt med din fastighetsägare, då det är hens ansvar att tillhandahålla kanalisation från avlämningspunkten (2) till anslutningspunkten (6). Du som kund står ej för denna kostnad.

Kanalisation är på plats

Toppen! Du är nu välkommen att kontakta vår kundtjänst på 90 200, så hjälper vi dig att boka om ditt teknikerbesök med 4 arbetsdagar. Du kan även boka om det via det här formuläret.

SÖK SUPPORT